Ga naar inhoud
  • 0

MFD 2 probleem - af en toe geen geluid...


Caravelle

Vraag

Hallo allen,

 

Het MFD 2 heeft de laatste tijd een kwaaltje...

Af en toe gaat het geluid uit.

Soms werkt het 2 weken prima waarna het opeens uit gaat.

Het systeem blijft zelf gewoon aan, cd's spelen wel af, navi werkt ook.

En van uit het niets kan het geluid ook weer terug komen... Voor een uurtje of 3 weken en weg is het weer...

 

De plaatselijke hifi zaak vertelde niets met een MFD te kunnen en gooit het op een interne fout / storing.

Heb het systeem zelf al een keer naar voren gehad en de draden gecontroleerd, dat lijkt oke.

 

Het nieuwere systeem lijkt mij wel wat echter dat kost weer een paar €€€... Dat is plan B :wink:

 

Wat kan het zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@ Kristof. Thnx. Het is het originele VW systeem. Kunnen ze ook een 'fout' vinden als het system toevallig wel werkt als ik bij de garage ben? Is VAG com voldoende of moet dat de dealer zijn?

 

@ dieseltje. Ja, via de Touch Pad is er een Nokia aangesloten. Maar of de Touch Pad nu aan of uit staat, het geluid is soms weg in beide gevallen.

 

@ Wouter24. De mute knop werkt ook als er geen telefoon aangesloten is volgens mij. Daar ligt het volgens mij in iedergeval niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zit in je quadlock stekker op positie 11. Als je die sluiting met massa heeft schakelt de radio over naar phone en heb je geen geluid.

Heb dat al eens met een originele MFD 1 gehad. Je ziet dan wel in je scherm phone oid staan.

http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker4.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zit in je quadlock stekker op positie 11. Als je die sluiting met massa heeft schakelt de radio over naar phone en heb je geen geluid.

Heb dat al eens met een originele MFD 1 gehad. Je ziet dan wel in je scherm phone oid staan.

http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker4.htm

 

Thnx. Duidelijke foto's ook.

Is er iets van te zien als positie 11 sluiting maakt of is dat alleen uit te lezen / meetbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Grrr... wil je de autoradio laten checken, werkt dat stomme systeem de gehele dag prima.

Wel ben ik er achter dat de box links voor in de bestuurders deur kapot is.

De bass is er helemaal uit en vooral bij flink wat volume klinkt het voor geen meter.

 

Iemand nog tips en trucs om die box te vervangen? Grote kans dat daar het probleem zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden