Ga naar inhoud
  • 0

Wiellager of kromme remschijven?


Guru

Vraag

Beste Passat rijders,

 

sinds 2 weken heb ik een krassend geluid bij de voor wielen. Het is geen constante geluid maar meer dat er iets schaaft. Heb nog niet kunnen achterhalen of het links of rechts is.

 

Als ik in de ochtend wegrij dan hoor ik niks. Maar nadat ik ongeveer 50 km heb gereden en van de snelweg af kom dan hoor ik dat geluid en bij zachtjes remmen bij 100 km/h trilt de stuur een klein beetje.

Ook voelt de auto een beetje hobbelend aan, alsof de rondingen van de wiel niet perfect zijn.

 

Mijn eerste gedachte gaat uit naar de wiellagers maar het zouden ook kromme remschijven kunnen zijn, heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad?

Recent is de aandrijfashoes vervangen omdat hij lek was en de homekeneet is prima in orde.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb 't zelfde bij mij. Licht trillen, hobbelen en schaaf/schuurgeluid tussen de 80 en 100

Bij mij vermoed ik de schijven omdat 't met remmen ook allemaal trilt. Maar misschien dat iemand anders weet wat t is.

Heb hier al wel nieuwe blokken en schijven klaar liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt dat vermoed ik ook, want de auto is reeds APK gekeurd en een kapotte wiellager zou dan gelijk worden gecheckt.

Bij mij hoor ik het schaffen alleen onder de 80 km/h, als ik op de snelweg rij hoor ik niks dan de motor. En het vreemde is dat ik het alleen hoor als de auto warm heeft gereden, dus na de snelweg de 50 km/h weggetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit probleem gehad met mijn vorige auto, VW Golf4. Het bleek uiteindelijk een combinatie van de remschijven en speling op rubbers van de ophanging. Die speling was niet eens schokkend, maar wel aanwezig. Ik heb het toen bruut aangepakt en beide draagarmen vervangen (inl homikineten) en de remblokken en schijven vervangen. Hierna was het probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij gaat begin mei onder 't mes. Dan wordt versnellingsbak, assen etc allemaal omgebouwd daarna gooi ik er de nieuwe schijven om.

De draagarmen zal ik dan ook eens naar laten kijken. (mag ook wel naar 500.000 km)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden