Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 versies


Diver

Vraag

wat is het verschil tussen de A B C....F H enz modellen van de RNS 510. Ik heb er geen maar ik zie zoveel vragen over de RNS dat ik hier best benieuwd naar ben. Wie helpt mij aan die info, of waar kan ik dat vinden. :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij sommige van die versies is alleen de van de fabriek uit geleverde software of kaart het verschil. Zo is H identiek aan F, maar wordt geleverd met FW4020 en kaart V8.

 

Grootste hardware verschillen : vanaf versie C heb je led backlight, wat resulteert in een helderder scherm. Vanaf D heb je spraakbesturing standaard mogelijk (kan softwarematig ook op B en C door een firmware upgrade), een harddisk van 40 Gb tegenover 30 Gb in de vorige versies.

 

Zelf heb ik een F tegenover een B vroeger, maar veel verschil merk ik niet, buiten het scherm dan. Snelheid en dergelijke zijn quasi gelijk. En de harddisk gebruik ik toch (bijna) niet voor muziek.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de informatie, zo te zien weet je wel waar je het over heb. Ik heb nu een RNS 300 met wisselaar, Werkt ook goed. Maar als ik dus eventueel een andere zou aanschaffen, zou dat van af D dus het beste zijn en dan kijken of je nieuwere software er op kan zetten. Ach je moet wat te wensen over houden he, nog maals bedankt. Grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog wel opletten als je overgaat naar een RNS 510 dat je (waarschijnlijk) de gateway beter wisselt (ivm batterijleegloop), en ook een tweede antenne aansluit voor een goede FM ontvangst.

 

Firmware/kaarten zijn geen probleem.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een MFD2 DVD heeft reeds twee antennes verbouwd of niet?

 

heb wel eens gelezen dat het canbus systeem niet compatible is met de RNS510? Maar lees ook dat je de A/B/C versies kunt gebruiken in de af fabriek MFD2 DVD versie.

 

Even een simpel overzicht. Graag aanvullen

 

Type: Hardware verschil Afhankelijkheid

A

B

C LED-display Can Gateway type C of hoger, ivm acculeegloop

D Spraak besturing

E

F

G

H

 

Ombouw vanaf MFD2 naar RNS de volgende zaken in acht nemen:

1) In dien CD wisselaar: Pin 2 naar Pin 3 verzetten ivm slecht geluidkwaliteit

2) Opletten bij een >C dat de gateway ook een C of hoger is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nog wel opletten als je overgaat naar een RNS 510 dat je (waarschijnlijk) de gateway beter wisselt (ivm batterijleegloop), en ook een tweede antenne aansluit voor een goede FM ontvangst.

 

Firmware/kaarten zijn geen probleem.

 

grtz, dre

 

Is niet altijd nodig , je heb software die leegloop van je accu tegenhoudt, die installeer ik voor pasats ouder dan 2007

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb recent men A verwisselt met een RNS-F gate way is een E

 

mijn ondervinding :

 

F start sneller op

Spraakbesturing is idd mogelijk

Sneller route berekening :/

leest sneller de HDD maar af en toe vind die em niet heel zelden uiteraard

en de schermkwaliteit is STUKKEN beter

 

k zelf heb me laten vertellen dat F H en al die er boven een "FULL HD" led scherm hebben (schiet me niet dood mensen ik heb het ook maar gehoord)

 

@dreke kan jij een rns510 firmware herdoen via pc ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden