Ga naar inhoud
  • 0

inleren RNS 510B in Passat 04/2006 3C5111


Jek

Vraag

Goedenavond,

 

Onlangs is mijn RNS 510A gestolen. Raam eruit, netjes losgekoppeld en de 4 parkertjes op de stoel. Auto stond op de oprit vol in het licht met alarm erop, hond achter de deur en ik lag boven te slapen. Niemand heeft iets gemerkt.

Daar ik niet iedere nacht wakker wilde liggen van een nieuwe inbraak (de dealer zei dat ze geheid terugkomen) heb ik een nieuwe RCD 310 overgenomen en navigeerde met een TomTom. Maar als je eenmaal een RNS gewend bent wil je toch niets anders meer dus een gebruikte RNS 510B gekocht en gelijk een NaviLock laten monteren. Maar nu het volgende.

De RNS 510B laten inleren bij de VW dealer en dit lukte maar voor de helft. Alles werkt behalve het schakelen op het dashboard display tussen radio/cd, navigatie en boardcomputer via het MF stuur. Dit is lastig want ik moet nu wisselen/schakelen tussen diverse funkties via de RNS. De dealer zegt dat de RNS 510B te nieuw voor mijn Passat uit 2006. Klopt dit en weet iemand soms een oplossing.

 

Groeten, Jek

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat betreft het verhaal van de dealer dat je RNS te nieuw is voor jou auto uit 2006 is niet waar.!!!

 

Heb in onlangs een nieuwe RNS laten inbouwen in mijn auto van 2006 en ik heb totaal geen problemen gehad.

 

Succes verder !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dealers kunnen (over het algemeen toch) de codering van de RNS niet aanpassen omdat ze de codes niet kennen. Met VAS (de software waar de dealer mee werkt) is dat echt niet makkelijk. Ik heb zelfs al telefoon gehad van dealers die de codering vroegen, maar ze kunnen niet overweg met de codering van VCDS... daar hebben ze niets aan!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mannen bedankt voor jullie reactie. Er is dus hoop.

Heb ook een PB'tje van een forum lid uit West Friesland ontvangen. Hij heeft aangeboden om te helpen en ik heb hem gevraagd kontakt met mij op te nemen.

Zal jullie op de hoogte houden.

 

gr. Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag gebeld door Jeroen en ik kon meteen langskomen. Na een paar korte vragen laptop aangesloten en binnen 5 minuten was de klus geklaard.

Maak binnenkort een afspraak om mijn Passat te chiptunen. Nieuwsgierig: kijk op zijn website www:jncs.nl

Nu nog iemand zoeken om de herrie van de airco kleppen te verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden