Ga naar inhoud
  • 0

3e hoofdsteun


Gast marco131

Vraag

Gast marco131

Mijn Passat Variant 3BG 2002, leer/alcantara heeft op de achterbank 2 hoofdsteunen. Nu wil ik graag een 3e hoofdsteun in het midden. Heeft iemand ervaring met het monteren van een 3e hoofdsteun, moet daar veel voor aangepast worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De voorziening zit niet in de rugleuning om de houders van de hoofdsteun te plaatsen.

Of je gaat zelf iets maken, of je zoekt een ruleuning van een met 3e hoofdsteun.

Was er maar van uit gegaan dat je een neerklapbare achterbak hebt.

Ben je er ook van op de hoogte dat de hoofdsteunen van een passat met 3 stuks kleiner zijn als die met 2 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Erik, volgens mijn ervaring is de maat gelijk, enkel de poten van achterste steunen zijn langer, als de voorste.

En als je idd niet een 3de steun heb in het midden mis je de gordel, en heb je er een armlegger zitten.

Die kun je daar niet hebben want daar moet je met 2 poten van de middelste steun komen.

De steuntjes zijn allemaal gelijk of je nu 2 of 3 steunen hebt, das geen verschil. Dus is er wel een derde bij te vinden.

Maar je kunt beter een donor rug halen waar 3 steunen in zitten. Overzetten had ik er eerst staan, maar dat word lastig als je nieuwe geen armsteun heeft.

 

Weet nu niet meer of mijn vorige 3bg ook armlegger had met 3 steunen, dat weet Marcello hier op het forum wel, catch me is zijn naam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sietze:

Ik heb beide hoofdsteun soorten hier liggen en er zit verschil in.

3e hoofdsteun is er ook in combinatie met armsteun in de achterbank

Kijk dan mijn vorige bg dat ook, meende het al.

Dat er verschil in zat heb ik niet kunnen vinden, maar zal zo zijn.

Waar zit dat dan in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast marco131

Ik had het inderdaad gezien bij een collega van me, die heeft een armsteun en 3 hoofdsteunen. Werd enigszins in verwarring gebracht door de eerste opmerking over de gordels, ik heb wel een middenarmsteun en ook 3 gordels, maar mis dus jammer genoeg de 3e steun. Ik zal eens mijn licht opsteken bij de dealer en binnen ETKA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast marco131

Tegen de tijd dat ik de radarflits door de achterruit zie ben ik toch al te laat, dan kan ik idd beter proberen om ze op tijd door de voorruit te zien en mijn uitzicht naar achteren was toch al minder door het cleanen van de kofferklep, ruitenwisser verwijderd en vervangen door een glasstop. Daarnaast heb ik ook twee buitenspiegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden