Ga naar inhoud
  • 0

Stotterende motor


Barthezz

Vraag

Hallo,

 

Vandaag hebben wij de koppeling en het 2massavliegwiel vervangen van mijn passat 3B 1.8T. Nadat we dit gemonteerd hebben op de auto en een testrit gingen maken, houdt de auto in en stottert hij behoorlijk. Op het moment dat we heel rustig het gas bedienen is er niets aan de hand, maar als we wat meer gas geven bij het optrekken begint het gedonden.

 

We hebben het gasklephuis schoongemaakt en de auto uitgelezen. Alle bekabeling nagekeken en alle slangen zijn dicht. Er zijn geen foutcodes gevonden. Ik heb op het forum gezocht, maar het is mij even niet duidelijk. Wat kan ik nog meer controleren? Is het mogelijk om de LMM te testen?

 

Voordat we de koppeling vervangen hadden, was er geen sprake van een stotterende motor bij het optrekken.

 

Ik hoor het graag van jullie.

 

Groeten,

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Nee we hebben deze niet opnieuwe ingeleerd. Dit moeten we dus in ieder geval doen?

 

Heb je nog meer tips om te controleren waar het aan kan liggen. Morgen gaan we weer verder namelijk, maar heb dan niet de apparatuur om het in te leren.

Weet bijna wel zeker dat het gasklephuis opnieuw ingeleerd moet worden ... als ie daarvoor wel goed reed ,

je hebt je gasklephuis schoongemaakt en dus de spanning eraf gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laatst een Passat-rijder op bezoek gehad die een nieuwe accu gemonteerd had.. daarna ook slecht lopen..

Was ook de LMM van defect.., de motor leek ook over te slaan.

 

Nadat ik de fuel-trims bekeken had overgegaan tot het vervangen van de LMM..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden