Ga naar inhoud
  • 0

verbruik koelvloeistof 1.8tsi


BSM

Vraag

Om de ca 1500 / 2000 km begint het koelvloeistof lampje op het dashboard te branden en inderdaad de koelvloeistof zit onder het peil en er kan ca. een kwart litertje bij.

Enig speurwerk onder de auto en motorkap heeft niets opgeleverd. Rara waar moet ik aan denken wat het kan zijn....

Lijkt me niet normaal dit koelvloeistof verbruik. Misschien maar een bezoekje bij de dealer plannen.

Zijn er bekende problemen bij deze 1.8 tsi motoren betreffende dit koelvloeistof verbruik, mss net als bij de diesels haarscheuren in het blok?

 

P.s. blok heeft ca 90.000km gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

DEALER?!?!?!?! dat kost je absoluut veel geld, of heb je nog garantie? Mocht je geen garantie hebben, dan zou ik matthijs (vDUB) eens een pb doen... Die woont in Vorden en kan je hier mee helpen. Hij heeft het haarscheurtjes-probleem namelijk ook bij de octavia van m'n pa geconstateerd.... Dit ging dan om een 2.0TDI 16v BKD motor (die hebben hier allemaal last van). Of dit ook zo is bij een 1.8tsi, weet ik niet, maar met zo'n km-stand, zou dat niet mogen.

monkey.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, of ik het probleem gelokaliseerd heb is wat anders, voor zover we konden zien is er geen lekkage bij andere onderdelen en aangezien de koelvloeistof iets verkleurd was en het toch met regelmaat verdwijnt is het denk ik gewoon de standaard BKD-kwaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

K vloeistof verkleurt niet. Bij de garage geweest en bij het opendoen van de motorkap kwam die herkenbare koelvloeistof geur je tegemoet.

Bij de diverse slang aansluitingen waren geen "sporen" te vinden. Nu denken we nog dat het misschien bij de waterpomp wegkomt. Door tijd gebrek dit niet allemaal los kunnen halen (zaterdag he).

Tot slot zagen we nog iets?

Een klein rond potje (iets kleiner als een tennisbal) onderaan het motorblok precies in het midden tussen koeler en motorblok. Hier komen twee stalen leidingen die overgaan in rubber op uit.Hier lag ook wat roodachtigwater op de beschermplaat die onder het motorblok zit.

Binnenkort weer terug om wat kappen weg te halen om zo nog beter te kunnen kijken ook aan de onderkant.

We gaan nog maar even niet uit van die haarscheurtjes of lekke koppakkingen.

Ondertussen met de passat in 1,5 jaar al vaker bij de garage geweest als met de vorige auto in 6 jaar maar het rijden in z'on tsi maakt veel goed.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er bleek lekkage bij zowel de waterpomp als bij het waterpomphuis te zijn.

Beide onderdelen zijn vervangen.

Niet normaal eigenlijk bij een auto uit 2008 :angry:

 

Toevallig las ik op een ander forum(skodaforum) dat het een kwaal is bij de 1.8TSI's, het schijnt zelfs nog coulance te zijn bij sommige modellen.

http://www.skodaforum.nl/board/f49/wate ... 17167.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Potverdrie... ben daar alweer een tijdje weg, geen skoda meer he. :embarassed:

Maar goed klinkt als identiek probleem. Bij mijn garage werd verteld dat het noooooooit (sooooory de oooooo... zit vast) voorkwam dit probleem euhmmm :evil: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden