Ga naar inhoud
  • 0

Turbo kapot? OPGELOST !


Shaunn

Vraag

Sinds een paar dagen valt mijn turbo af en toe weg. Nu vandaag ging hij op de snelweg maar 120 plankgas..

Vanaf ik een tijdje in 4de rij valt de turbo weg. In de vorige versnellingen werkt ie gewoon.

Ook als ie is uitgevallen werkt ie in de lagere versnellingen niet meer.

 

Denken jullie dat ie kapot is of?

 

Het is een 1.9 TDI met rode I. 3B uit 1997.

 

Verder ken ik zo goed als niets van het motorische.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag spong hij oorsprongkelijk niet af endan 5 min later bij het afremmen endan invoegen en voorbijsteken wel. Dus hij springt willekeurig af.. Zou het dan die n75 wel kunnen zijn? Of eerder de variabele schoepen?

 

Iemand enig idee? Heb em nog niet kunnen laten uitlezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het de N75 zou zijn dan blijft ie in Noodloop net zolang je de auto opnieuw start, ik denk dat dit ook geld voor de variabele schoepen van je turbo? Dus uitlezen(rijdend) en hier de log posten is de remedie :mrgreen:

 

PS heb je al eens geprobeerd de schoepenversteling stangetje heen en weer te halen? Gaat ie soepel of zwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het de N75 zou zijn dan blijft ie in Noodloop net zolang je de auto opnieuw start, ik denk dat dit ook geld voor de variabele schoepen van je turbo? Dus uitlezen(rijdend) en hier de log posten is de remedie :mrgreen:

 

PS heb je al eens geprobeerd de schoepenversteling stangetje heen en weer te halen? Gaat ie soepel of zwaar?

Ja hij blijft idd in noodloop hoor, tot ik de auto herstart. Maar soms werkt ie gewoon en soms niet. Dus moest het echt de N75 zijn dat kapot is zou ie toch altijd in noodloop moeten gaan en niet af en toe?

 

Nee nog niet, maar ik ben een totale newb dus geen idee waar dat stangetje is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was dus de N75 klep die kapot was, is door Guyke vervangen, waarvoor mijn dank !

 

LET OP: als je een N75 besteld kijk dan na dat je de juiste aansluiting hebt. Ik had een andere aansluiting als de klep die ik gekocht had maar guyke heeft dit gefixt voor me :D

 

De klep zelf heeft me €45 nieuw gekost op ebay.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden