Ga naar inhoud

  • 0

Veel water achter passagiersstoel


Gerritp

Vraag

Ik heb een passat variant 3b uit 2003.

 

Ik heb last van een of andere lekkage, er staat sinds een paar dagen veel water achter de passagiersstoel, echt veel!!

 

Ik heb al met een tuinslang proberen te testen waar de lekkage precies vandaan komt, maar hoeveel water ik ook spuit op de deuren, het raam e.d. ik zie nergens water vandaan komen. De filter van het interieur is droog, dus daar lijkt het ook niet vandaan te komen, als ik onder de parafaan kijk zie ik geen water staan, dus een lekke doorvoer onder de accu lijkt het ook niet te zijn.....ik zie ook geen aanwijzingen aan de onderkant voor een gat of iets dergelijks...??

 

Mijn auto staat wel wat met de voorkant omhoog op de oprit, dus het zou mogelijk zijn dat het water van voren komt en doorstroomt naar achter, er zit wel een soort donkere streep aan de linkerkant voor op het tapijt van de passagierskant,...echt nat voelt het niet, maar misschien dat het water onder het tapijt door stroomt, via de vilt??

 

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, mijn deuren lekken niet, de voorruit lekt ook niet, is ook nooit vervangen volgens mij, want de originele vw ruit zit er nog in, ik heb al met de waterslang alles ondergespoten om te kijken of ik ergens lekkage kan vinden, maar niks te zien....

 

Ik begin aardig geirriteerd te raken i.i.g., water in de auto is wel het laatste wat je wilt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de rechterachterbank van mijn auto eraf gehaald en de bekleding van mijn auto achter de passagiersstoel losgemaakt en gedeeltelijk omhoog gekregen, hier stond echt wel twee centimeter water onder ofzo,..ik wil morgen de rest van de bekleding losmaken en er op deze manier achter komen waar de lekkage vandaan komt.

 

Onder de achterbank aan de rechterkant was het ook wat vochtig, er zit daar een zwart slangetje dat uit de bodem komt of erin gaat, is dat van de ruitensproeier?

 

Nog een vraagje, de bekleding zit achter zo’n donkergrijs kunststof paneel die langs de zijkant loopt, kan dit paneel ook los? Ik heb gezien dat het vastzit met 1 schroefje onder achterbank, maar als ik dit schroefje loshaal dan lijkt het paneel nog vast te zitten. Als ik de bekleding aan de rechterkant van de auto helemaal omhoog wil hebben, moet ik dan de passagiersstoel eraf halen? Is dat moeilijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gerrit, ik zou als ik jou was even de KB doorspitten, hier staat wel veel informatie in met betrekking tot stoel uitbouwen en dat soort zaken.

 

Voor wat betreft dat zwarte slangetje onder de achterbank, durf zo niet te zeggen wat het is maar is iig niet van de ruitensproeier. Ik heb dat slangetje ook en ik heb een sedan. Staat me iets van bij dat het met brandstof te maken heeft, maar daar ben ik niet zeker van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is mij iets niet duidelijk, ik heb de kb gelezen en op internet gezocht, maar als ik de passagiersstoel wil demonteren, kan ik dan gewoon de stekkertjes die in de stoel zitten voor airbag e.d. eruit halen en dan de stoel demonteren of moet ik eerst de accukabels eraf halen?

 

Er wordt steeds gesproken over de accu massa kabel demonteren, maar ik ga niet aan het elektrische systeem werken, ik wil alleen de stoel er even uit hebben.

 

Anyone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, ik heb de bekleding gedeeltelijk los, de stoel is eruit, ik heb water over de auto gespoten en ik weet waar het binnenkomt, namelijk langs het rubber van de airco condensafvoer linksbovenin bij het voetengedeelte aan de passagierskant, het lijkt erop dat de sealing van dat rubber lekt, de afvoer kan niet verstopt zijn, want die heb ik van't zomer helemaal schoongespoten met compressor en waterslang....

 

Klopt het dat de afvoer van het water via de accubak en/of de interieurfilterbak uitkomt in dezelfde afvoer als die van de aircocondens? Het water komt daar in ieder geval vandaan als ik water over de voorruit spuit.

 

Hoe krijg ik dit klaar? Met kit ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok,....ben nog even naar de monteur geweest, deze heeft de afvoer die linksvoor zit onderaan bij de passagierskant helemaal dichtgekit met speciaal spul, dat ook wordt gebruikt voor boten e.d. dus als de lekkage daardoor werd veroorzaakt moet het nu over zijn.....ik heb al een emmer water over de voorruit gegooid en er kwam geen druppel meer langs, morgen of overmorgen ga ik het even uitgebreid testen met een waterslang, als het dan nog niet lekt dan maak ik de boel weer dicht zo gauw het droog is....\

 

Ik heb er een elektrisch kacheltje ingezet met de bekleding omhoog (middels een paar stukjes hout) zodat de kachel de boel hopelijk droog blaast. Ik heb twee ruiten op een kiertje gezet zodat het vocht eruit kan, dus ik hoop dat het daarmee klaar is over een paar dagen....

 

Heeft iemand van jullie ervaring met hoe lang het duurt om de bekleding een beetje droog te krijgen middels kacheltje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een vraagje,...ik heb de stekker van de airbag die aan de stoel zat losgemaakt toen ik de stoel eruithaalde, nu krijg ik een foutmelding voor de airbag, logisch natuurlijk,...maar als ik straks de stoel er weer in zet en de stekker weer aansluit, is de foutmelding dan weg of is daar nog een procedure voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je mag wel langskomen als je de stoel er weer in gezet hebt, stuur dan maar even een PB. Heb volgende week toch vrij.

Ik zou wel even de accu loskoppelen als je de airbag weer aansluit, er is altijd een minimale kans op rare gebeurtenissen bij dat soort dingen. :wink:

In hoeverre kan ik niet zeggen, maar staat ook zo in de werkplaatshandboeken heb ik me laten vertellen. Zal ook wel niet voor niets zijn. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, het heeft de hele nacht geregend en er is vannacht geen water in de auto gekomen, dus ik hoop dat het probleem is opgelost. De auto staat nu te drogen onder de carport van de buren met een kacheltje, de ruiten een stukje open en twee vochtvreters erin!

 

Ik denk dat over een dag of twee de auto goed droog is, dan zet ik de boel weer in elkaar.

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geen probleem! Misschien dat ik hiermee andere mensen in de toekomst kan helpen om hun lekkageproblemen op te lossen.

 

Er rest nog 1 vraag, dat slangetje dat op de laatste foto staat waar is dat van???

 

1 benzine/diesel meter kabel,

2 benzine/diesel ontluchten,

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor deze postings, ook ik had een natte plek onder de passagiersstoel (Passat 2002). Naar garage geweest en deze info meegenomen. Echter, bij mij bleek het door de rechter achterdeur te komen: portierbekleding ge-de en monteerd en binnenplaat afgekit.

Mocht ik nog last hebben etc, dan meld ik me nog even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden