Ga naar inhoud
  • 0

problemen na vervangen accu


Misspiggy78

Vraag

Wij hebben een volkswagen passat uit 1999.

Het is eigenlijk begonnen met ons achterportier. Deze wil met geen mogelijkheid meer open :angry: . We hebben het binnenpaneel er met veel moeite vanaf gekregen, maar het probleem zit hem echt in het sluitingsmechanisme waar we dus niet bij kunnen. Toen we bezig waren met te zoeken naar een oplossing voor dit sluitingsprobleem hebben we ook geprobeerd om oa de accu los te koppelen en weer opnieuw aan te sluiten. Het resultaat: de auto deed helemaal niets meer :roll: !! Vorig jaar tijdens de winter gaf de accu ook al problemen, dus hebben we besloten om gelijk maar een nieuwe accu te halen en te plaatsen. Maar nu we dat gedaan hebben brand opeens het lichtje van de koelvloeistof en hebben we geen stuurbekrachtiging meer! Ook het lampje van de accu brand. :shock:

Ik heb gekeken naar het peil van de stuurbekrachtiging. Deze was wel iets gezakt, maar niet tot het minimale. Toch heb ik hem bijgevuld tot maximaal en nog hebben we geen bekrachtiging :cry: . De koelvloeistof moeten we nog bijvullen, maar ivm het takkeweer van vandaag wil ik dat morgen of overmorgen doen (we hebben de komende dagen de auto niet direct nodig). Herkent iemand dit probleem of kan iemand ons een oplossing voor dit probleem geven?? :D Ik heb op het internet iets gelezen over een poulie :?: , maar daarvoor haakt mijn technische kennis toch echt al ver van te voren af. Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1. een nieuwe accu is meestal al (deels) opgeladen

2. dat het acculampje brandt als de motor draait zou kunnen duiden op het niet goed laden van de accu

3. heb je alle zekeringen gecontroleerd?

4. de problemen met de deuren is een bekend probleem (zie elders op dit forum), echter bij mijn weten nooit in relatie gebracht met het leegtrekken van een accu

5. heb je bij het verwijderen van accu misschien per ongeluk enkele sensordraadjes losgetrokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Robl:

Ik moet even bekennen dat ik niet de accu heb vervangen, maar mijn vriend. Ik heb dus geen idee of hij iets los heeft getrokken met het plaatsen van de nieuwe accu. En we hebben (om het probleem met de deur op te lossen) eigenlijk van alles geprobeerd. Tenminste, alles waarvan wij dachten, misschien kan dit helpen (we hebben centraledeurvergrendeling, vandaar de gedachte over de accu los en aansluiten). We hebben ook naar de zekeringen gekeken, maar die waren allemaal in orde. Ik vind het wel een groot probleem met die deur, want ik heb 2 kids op de achterbank (waarvan 1 van 18weekjes oud) en ik moet er niet aan denken dat er iets is waarvoor ik die kids snel uit de auto moet trekken. Maar goed, ik zal morgen toch maar eens onder de motorkap duiken (met mijn vrouwen-technisch-inzicht :)) en dan kijken of ik zie of er iets los zit. Als dat het enige is dan spring ik een gat in de lucht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je toevallig ook een natte vloer (bestuurderskant) ??

Wil nog wel eens water bij de comfortmodule doordringen waardoor deze ook rare problemen geeft.

De natte vloer komt dan waarschijnlijk door de afvoerpluggen (onder de accu bijv) die verstopt zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft die vriend toevallig de accu verkeerd aangesloten perongeluk? :(

Zou zo maar kunnen :mrgreen:

Dit zou ook het één en ander kunnen verklaren? ( lijkt me stug maar alles is mogelijk?)

 

Wellicht toch wat losgetrokken tijdens het vervangen van de accu , hij gaat er ook vrij lastig uit en in :angry:

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden