Ga naar inhoud
  • 0

(tdi 66kw,2000) weinig vermogen


anro

Vraag

hallo iedereen,

het probleem is dat de motor af en toe weinig vermogen heeft,

en daarbij zie je ook dat de brandstofverbruiksmeter niet hoger komt dan b.v 7 ltr/100km.

soms blijft de meter bij stationair toerental even steken op 9ltr/100km.

brandstofprobleem waarschijnelijk/aansturing daarvan maar waar te zoeken

wie kan mij verder helpen met deze storing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Hoe zit het met je LMM ( luchtmassameter) trekt ie goed door?

 

Brandstofverbruik is veel te hoog volgens BC , moet bij rustige rijstijl zeker 5.0 of minder zijn per 100 km, en ik spreek uit ervaring , zelf een TDI 66 kw 90 pk gehad, en ik haalde wel eens 4,5 op 100 km :mrgreen:

Je schrijft dat ie niet hoger komt ? Dit zou moeten zijn wanneer je gas geeft wel moeten gebeuren op de BC :D

 

Je hebt waarschijnlijk een AHU motor , dit zijn 1 van de beste blokken die ze gemaakt hebben zeer betrouwbaar :mrgreen:

 

Zit je brandstoffilter niet dicht( wanneer is ie voor het laatst vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi Hcaluwe

het probleem doet zich voor bij een warme motor,niet altijd trouwens,soms lijkt het wel na stilzetten van de motor dat het even weg is, er zit geen regelmaat in

tijdens het optrekken komt de bc meter dan niet hoger dan bv 7ltr/100km.

dan bij een koude motor bv 16ltr/100km,dit verschil is goed te merken in trekkracht.

filters worden /zijn vervangen.

waar zit de luchtmassameter en hoe te controleren?

en hoe te zien type motorblok,

 

Leuk zo een snelle reactie

groet anro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motor code vindt je in je koffer bij je reservewiel , daar zit een sticker als het goed is, maar ben er bijna zeker van dat je een AHU hebt :mrgreen:

 

Luchtmassa meter zit op je aanzuigbuis die van je luchtfilter naar de turbo loopt, er zit een stekker op die zie je vanzelf , zit met 2 torxschroeven vast , als je die stekker eraf strekt en je merkt niet veel verschil is ie waarschijnlijk overleden :(

Eeen nieuwe is van Bosch en prijzig bij de dealer :angry: Maaaar je kan een Pierburg luchtmassameter erin zetten en die zijn velemalen goedkoper en deze hebben ook weinig last van storingen , dit gaat wel op bij jou auto , heb het zelf destijds ook gedaan en wist niet dat mijn auto zo goed reed en wat een trekkracht had ik ineens :mrgreen:

 

Beter is om ff je auto uit te laten lezen door iemand van het forum die in bezit is van VagCom en dat je daarna de log ff post hier.

 

Je kan natuurlijk wel alles vervangen maar als dat niets oplost kost dat alleen maar geld :mrgreen:

 

 

Succes Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen en Hans,

lmm getest en deze stuurt volgens mij een overdrukklep aan in het inlaatspruitstuk.

deze werkt goed tijdens toerental verschil.

tussen interkoelr en inlaatspruitstuk zit nog een senor (vlak bij het schutbord),waar dient deze voor?tijdens jullie aangegeven controle van de lmm zag ik dat het rubber tussen inlaatspruitstukbuis en buis richting interkoeler gescheurd was.

heb deze vervangen en trekkracht is weer als een echte vw tdi

bedankt voor de nuttige informatie en tot de volgende keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het opgelost is.

De sensor bij het schutbord is de MAP-sensor, Mass Air Pressure ofwel turbodruksensor.

Lmm stuurt geen klep aan, geeft alleen een waarde af aan de ECU.

Die "overdrukklep" die je bedoelt ziet eruit als een UFO zeker? Dat is de EGR-klep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden