Ga naar inhoud
  • 0

OCT tuning


laatje

Vraag

Mijn auto is af fabriek gelevered met een 2.0 TDI 140PK motor.

De eerste eigenaar heeft hem op een km stand van 40.000 bij de dealer (Van Mossel) middels OCT laten tunen tot 170 PK.

Ondertussen heeft de motor ruim 200.000 km gelopen.

 

Stel nu dat de turbo binnenkort kapot gaat, en deze moet vervangen worden, kan er dan "gewoon" een nieuwe of revisie turbo worden geplaatst? Of moet de turbo dan ook weer speciaal worden afgesteld of iets dergelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
turbo gaat niet zomaar kapot? Als ie kapot gaat heeft dit vaak een oorzaak, iets in de trend van kapotte oliepomp...

 

@ bjorn:

De turbo is ook (nog?) niet kapot.

Maar aangezien mijn navigatie is gestolen, rijdt ik nu een paar dagen ook zonder muziek. Daarom hoor ik nu het motorgeluid meer, maar ik heb ook ik idee dat ik mijn turbo wat meer hoor fluiten. Met name als de motor nog koud is.

Is dat normaal, dat je hem meer hoort als de motor koud is?

Met oliepomp, bedoel je daarmee de tandempomp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij maakt dat echt niks uit. Het is belangrijker dat je de auto goed warm rijdt voordat je flink gas geeft en dat je, bijv op de autobaan bij een parkeerplaats, de motor en turbo even laat acclimatiseren voordat je de auto uitziet....

 

Turbo kan volgens mij altijd wel kapot gaan en hij moet al heel wat geluid maken voordat je kunt suggereren dat hij kapot aan het gaan is.

 

(ik ben zelf ook zo'n iemand die altijd van alles hoort en dan meteen moet vervangen.... ik rij inmiddels 100K met m'n passat en hij staat nu op 150k... niks van wat ik hoor aan de auto is kapot gegaan....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden