Ga naar inhoud
  • 0

niet altijd volledig vermogen 1.6 FSI


Rene33

Vraag

Beste Forumleden,

 

ik ben nu al enige tijd aan prutsen met mijn 1.6FSI motor.

het probleem is dat ik niet altijd volledig vermogen van de motor heb,je merk geregeld,dat de motor gesmoord wordt.

je merk het gelijk al met optrekken,dat je meer gas moet geven,dan gebruikelijk als de motor wel goed loopt.

ook met overschakelen van 1 naar 2 duikt hij dan in,en pakt hij weer slecht op.

geregeld merk ik dat als ik bijvoorbeeld ga invoegen,dat hij ineens(alsof er ergens een turbo inschakeld)wel goed gaat trekken,nu weet ik dat deze motor al geen krachtpatser is,maar dit hoort niet zo.

bij het uitlezen,heb ik nul komma nul fout codes.

ik heb inmiddels alle bobines,bougies,temp sensor,brandstofdruk sensor,opvoerpomp op de kop,egr klep,gasklep,en zelfs de katalisator vervangen,maar helaas geen verschil.

ik heb met vagcom de benzine druk gemeten,maar deze is perfect.

de airco staat bij mij altijd uit,dus deze kan ook geen extra weerstand veroorzaken.

ook staitioner loopt de motor als een naaimachintje.

ik ben een beetje ten einde raad,en hoop dat misschien 1 van jullie iets zinnigs kunnen vertellen over dit probleem.

de motor heeft inmiddel 157000km gelopen trouwens.

 

groetjes Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb de betreffende onderdelen gewisselt,van een andere motor die we nog hadden liggen,dus dat is het probleem niet,

luchtmassa hebben we ook gewisselt,maakt ook geen verschil.

ik zit zelf nu te denken aan een kettingspanner van de nokkenas ketting,maar heb geen flauw idee,of je dan dit soort aparte storingen krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden