Ga naar inhoud
  • 0

Water onder het reservewiel


Melmo

Vraag

Ik zie bijzonder veel berichten van natte passats, nu zou ik als ik een passat was ook zeer nat van mezelf worden maar toch schieten me de tranen in de ogen als ik al deze 'water topics' lees. :cry:

 

Ik heb zelf namelijk ook een water probleempje. Toen ik, voor de lol, eens onder de vloermat in de kofferbak keek zag ik tot mijn verbazing dat het reservewiel vol zat met schimmel. Heb dat vettig ding maar eruit gehaald en gedumpt maar er lag dus een recreatieplasje onder wat er blijkbaar al wat langer lag want het zag niet zo gezond uit. Heb dit volledig droog gemaakt en maar even gelaten voor wat het was. Keek ik gister weer en lag er weer wat water, niet schrikbarend veel maar ik neem aan dat ik niet voor niks een kofferklep heb die ik toch wel meer dicht heb als open. :o

 

Vastwel dat nog iemand hier gezeik mee heeft, iemand hier al het probleem geconstateerd? Het rubber rondom ziet er nog goed uit, is nog zeer elastisch en niet uitgedroogd dus daar ligt het niet aan. Heb met de sproeier ook al eens gekeken en dat liep dus ook op niets uit.

Heb zelfs de klep al wat afgesteld zodat 'ie wat verder naar binnen valt en dus meer op het rubber drukt maar het mocht niet baten. :blink:

 

Het betreft hier een passat 3B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Zoals ik het lees staat/stond het water echt in de reservewielkuip? Daar zit toch ook een rubber stop in de bodem, hoe ziet die eruit?

 

Dat klopt. Nouja die ziet er voor het beeld wat ik heb van een rubber stop goed uit :o . Heb hem wel eruit proberen te krijgen toen er water in stond maar die zat muurvast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer er achter te komen waar het water weg komt, je zou misschien die ruimte kunnen bekleden met een keuken rol.

Een keuken rol neemt water op dus dan zou je daar aan kunnen zien waar het water vandaan komt.

Ik heb geen idee of dit werkt ofzo want een Honda lekt nooit...... :lol:

Maar stel dat de bovenste rand van de reservewiel uitsparing nat is, dan weet je dat het water van uit de kofferbak richting de reservewiel loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden