Ga naar inhoud
  • 0

Xenon flikkert


rick76

Vraag

Ik heb nu 1 1/2 jaar xenon van Pilot. Vorige week begon de rechterlamp te flikkeren, net zoals een knipperlicht. Na het contact af gezet te hebben en opnieuw gestart deed de lamp het weer normaal. Vanmiddag precies hetzelfde. Wat ook opviel is dat de lamp iets later start dan de andere lamp. Terug gegaan naar de winkel. Daar hebben ze de ballasten omgedraaid. Geen verschil. Toen de canbuskabel vervangen. Ook geen resultaat.

 

Toen gemeten wat de voltage was bij de accu. rond de 13 volt. Voltage bij de lampen 11.8 volt. Volgens de verkoper zou hier het probleem zitten. De andere kant had een voltage van 12.8 volt. Hij vertelde dat het aan de kabelboom zou liggen. Deze vervangen zou een lastige en dure optie zijn. Zijn voorstel is nu een nieuwe kabelboom trekken vanaf de andere lamp.

 

Is dit een goede oplossing. Of kan het ergens anders aan liggen. Kableboom vervangen is dat echt zo duur. Kan het ook zijn dat een nieuwe accu het verschil kan maken. Ik denk dat het nog steeds de eerste accu is, dus uit 2001.

 

ben benieuwd of jullie oplossingen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Spanning verhogen op de ballast kan wel helpen ja, de ballast heeft dan een te lage spanning om te starten ofzo, ik heb dit in het verleden wel eens opgelost door een relaisbox te maken waarbij de spanning van de lampen alleen relais aanstuurden die vervolgens de spanning rechtstreeks vanaf de accu schakelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Spanning verhogen op de ballast kan wel helpen ja, de ballast heeft dan een te lage spanning om te starten ofzo, ik heb dit in het verleden wel eens opgelost door een relaisbox te maken waarbij de spanning van de lampen alleen relais aanstuurden die vervolgens de spanning rechtstreeks vanaf de accu schakelden.

 

 

dat wordt ingewikkeld voor een leek :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm dat was niet de bedoeling. Het probleem is waarschijnlijk die te lage spanning, je moet er dus voor zorgen dat er een hogere spanning bij die ene ballast komt, een relatief eenvoudige oplossing is om een kabeltje te trekken naar je andere ballast die blijkbaar wel voldoende spanning heeft.

 

Een relais/relaisbox zou een volgende oplossingsrichting kunnen zijn, het is in dit geval niets anders dan een elektrische schakelaar: de relatief lagere spanning uit jouw schakelaar gebruik je dan niet om je ballast aan te sturen maar om een relais te schakelen, het relais schakelt op zijn beurt een hogere spanning die je (bijvoorbeeld) rechtstreeks van je accu pakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dat alleen als de CH/LH aangaat of ik de auto op contact zet..... alsof hij te weinig stroom krijgt, hoewel dit aangezet is met vagcom...

Bij starten gaat de lamp meestal ook even uit, als ik de lampen even de tijd geef om op kracht te komen na het insteken van de sleutel, blijft hij wel branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden