Ga naar inhoud

Weg dat ding


Speedyace

Aanbevolen berichten

Niet te geloven, ik ben een uurtje niet op t forum en het loopt compleet uit de hand.

 

tsja.. moet je maar niet weggaan he?

 

Maar idd OT! Ik hoop stiekem dat mijn DPF kapot is. Heb ik eindelijk een reden om naar JD te gaan en de DPF te verwijderen!

 

Reden kan ook zijn : beetje meer vermogen, ik wist het wel ;)

Morgen gewoon Jos bellen voor afspraak, die man heeft toch niks te doen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, precies.

 

Ik heb een zgn chip.. Maar had gister de octavia van m'n pa me. 2.0tdi dsg. Die trekt boven de 140 serieus veel beter dan de mijne en dat met 4 volwassenen! Heb wel het gevoel dat die van hem ook een chip heeft door de vorige eigenaar...

 

Eerst auto eens goed na laten kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga morgen ff naar Matthijs... mocht er ook maar iets duiden op een kapotte DPF, dan wordt deze bij JD weg geprogrammeerd en dan meteen maar ff de EGR afdoppen én een chippie :D

 

Goh, wat hoop ik dat de DPF kapot is :mrgreen:

 

Met het weg programmeren is hij er nog niet hoor! moeten nog wat dingetjes gedaan worden, waaronder de DPF vervanger(pijp) plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga morgen ff naar Matthijs... mocht er ook maar iets duiden op een kapotte DPF, dan wordt deze bij JD weg geprogrammeerd en dan meteen maar ff de EGR afdoppen én een chippie :D

 

Goh, wat hoop ik dat de DPF kapot is :mrgreen:

 

Met het weg programmeren is hij er nog niet hoor! moeten nog wat dingetjes gedaan worden, waaronder de DPF vervanger(pijp) plaatsen.

Dat weet ik, maar volgens Matthijs komen daar voor t chippen verder geen kosten bij.

 

Weet jij toevallig wat zo'n pijp kost en of een DPF verwijderen van invloed is op de uitstoot/emissie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt geen idee wat dat ding kost. Het is allemaal op de grote bult gegaan.

En wat de uitstoot betreft, volgens Jos en de mannen moet het geen problemen opleveren voor de APK.

Zag net wel dat ik de caravan er achter had, de auto lekker deed pluimen toen ik hem even op zijn staart deed trappen.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluim is altijd goed :wink:!

 

Had eps al gemaild maar krijg geen reactie. Morgen maar eens bellen.

 

Ze zeggen dat DPF grote bullshit is...

 

De buis die Jos heeft gebruikt komt daar ook vandaan. Ik denk dat je inderdaad moet bellen, gaat altijd sneller.

Ik lees wel hoe het gegaan is

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker! €279,- incl btw en montage op maat gemaakt.

 

Volgens EPS zou mijn gebruik naar beneden gaan en vermogen omhoog...

 

Van de week JD bellen of ik een korte tijd zonder DPF kan rondrijden zijn aanpassing...

 

Is jouw verbruik nog omlaag gegaan?

Mijn verbruik is zeker naar beneden gegaan. Ik even een dag met een aanhanger met huif gereden, dus iets meer verbruik, maar kom zeker 150km verder op een tank.

Kan hem nog niet helemaal checken, omdat ik de caravan van Mijn ouders er achter heb gehad. Maar bij de eerst volgende tank beurt ga ik het toch even bekijken. En het vermogen top gewoon. De auto gaat maar door, maakt niet uit in welke versnelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden