Ga naar inhoud
  • 0

Climabediening


jaap

Vraag

Wie o wie.

Ik dacht hier een topic gezien te hebben voor het inbouwen van een nieuw type CC paneel in een 3c.

Gaat om de elektrische aansluitingen.

Maar kan het nergens weer vinden wie kan me helpen.

groeten

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dat al eens beschreven... Ik zal het nog eens doen... :

 

Alles dien gewijzigd te worden in de 20 polige stekker.

 

De voedingskabel van pin 20 verwijderen, deze aanbrengen op pin 16, de kabel die daar zit mag je isoleren.

 

De kabel van pin 7 verwijderen en verbinden met de kabel van pin 10

De kabel van pin 8 verwijderen en verbinden met de kabel van pin 9

 

Nu werken de frislucht en circulatieklep samen (nieuwere wagens heben slechts één klep)

 

Nu nog basisinstellingen maken met VCDS (of de knop AC samen met 3 de knop van boven indrukken) en genieten maar!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag een andere klima bediening ingebouwd nr:5K0907044EA.

Eerst de draden omgewisseld zoals hier boven staat. Maar toen werkte er niets. (op pin 10, 11, 12 zitten geen kabels)

Alles maar weer terug aangesloten en de nieuwe unit gemonteerd, weet niet of alle kleppen aangestuurd worden maar bijna alle functies werken.

Ook de aanduiding op de RNS werkte gelijk.

Het enigste wat niet werkt is de achterraam verwarming

Asl ik op de schemas kijk dan zit volgens mij op beide units de verwarming op pin 5 van de 20 polige stekker.

Wie kan mij verder helpen? (Dre misschien)

 

B.V.D.

Jaap

 

Edit

 

Zo juist even een stukje gereden en de achteruit verwarming werkt dus wel als de motor draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jaap,

 

Ik doe dit even uit het hoofd.... :roll:

 

sorry, die draden 7,8,9,10 zitten niet in de 20P stekker, maar in de bruine 16P (?) stekker.... :embarassed:

 

Verder heb je op de zwarte 20 p stekker pin 20 zwart/rood (+ kontakt) , en pin 16 rood/geel (+ continue) dacht ik :?: . Eigenlijk kan je deze wisselen... Als je dat niet doet dan verliest je clima elke keer je kontakt afzet z'n instelling... verder werkt alles.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo Jaap die twee lampjes voor auto stand zijn er voor om de ventilator 1 standje harder te laten draaien op de auto stand voor de rest niets meer en niets minder. Maar dat de ventilator niet aan slaat dat weet ik ook niet. Misschien nog een keer opnieuw e basis afstelling doen of anders toch een keer de harde reset uitvoeren auccu polen los en ontladen, even wachten en weer aansluiten. Anders zou ik het zo niet weten.

 

Mvg, Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dre

De voeding heb ik al aangepast, als ik de auto op contact zet heeft hij de oude instellingen alleen de vent gaat niet draaien.

Voordat ik de voeding omgezet had waren alle instellingen weg.

Zal even een nieuwe basis instelling proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden