Ga naar inhoud
  • 0

Airco story!!


pronk107

Vraag

Beste forumleden,

 

Ik wil even mijn laatste ervaring delen m.b.t. mijn airco probleem.

 

Vorige week op de snelweg hoorde ik een harde klap en er was veel rook te zien achter mij en in eerste instantie dacht ik dat het van een vrachtauto naast mij was.

 

Ik vrolijk doorrijden maar het werd ineens wel erg warm in de auto want het was namelijk een van die 30 graden dagen vorige week. Dus airco lager gezet etc maar niets mocht meer baten! Die avond maar fff zitten google-en en ik kwam een adresje tegen in Den Haag dus ik er de volgende ochtend heen en na wat testjes toch maar de lamp erbij en ja de aircopomp was "ontploft" een groot gapend gat en een grote scheur erin. De monteur had dit nog nooit meegmaakt! Direct maar een afspraak gemaakt voor het vervangen van de pomp. Er stond een huurauto klaar (zonder extra kosten) dus wel top!

 

Ik had wel bij de dealer een aanvraag gedaan voor coulance maar je raad het al: geen cent! En repareren bij de dealer was € 1750,- (ahhhh...) en nu was ik (ja ook wel veel) € 798,00 kwijt vooor nieuwe aircopomp/filter/condensor en vullen dus het verschil met de dealer is wel enorm.

 

Het is nu weer lekker fris in de auto.

 

Groeten,

 

Bert

VW PASSAT VARIANT 2005

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast TheoStek

Inderdaad , is het systeem goed gespoeld geweest en het expansieventiel vervangen ? zo niet draait de nieuwe compressor ook aan gort.

Oké als er niet gespoeld is geweest en het expansieventiel vervangen, valt dit onder garantie.

 

Filterdroger zit geintegreerd in de condensor (cartridge) dus moet de condensor vervangen worden.

Die prijs wat jij vermeld van € 798, kan in mijn ogen niet bestaan ? door het vervangen van de compressor, condensor inclusief droger en terug afvullen.

 

Maar goed, je bent 798 euro armer, dit had je kunnen besparen door het systeem jaarlijks te laten controleren ? omdat je wagel een CVC (continu variabele compressor) heeft.

Er wordt zo vaak geopperd, is niet nodig om het systeem te laten controleren? geld weg gooien!

Nu gooi je geld weg, het had voorkomen kunnen worden..

Vraag niet af wat een airco onderhouds beurt kost? vraag je af wat de gevolgen zijn door deze niet te laten uitvoeren...

Ik kan slechts beantwoorden eigen schuld, dikke bult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden