Ga naar inhoud
  • 0

Knipperlicht relais slaat op hol?!


DirkPassat20V

Vraag

Daar is ie dan, de eerste storing in mijn passat. Het probleem begon al toen ik van de winter op wintersport ging en met mijn passat naar Oostenrijk ben gereden. Aan het einde van de rit begon het relais van het knipperlicht op hol te slaan. Dacht eerst nog dat er misschien iets te warm was geworden of wat dan ook. Bij terug komst van de vakantie had ik maanden nergens meer last van gehad tot deze vrijdag.

 

Uit het niks begint mijn knipperlicht relais te tikken, Soms een paar keer extra nadat ik richting aan heb gegeven maar soms ook gewoon uit het niets. Knipperlichten gaan echter niet mee knipperen, het is puur het relais wat op hol slaat. Het lijkt ook steeds erger te worden.

 

Iemand enig id wat er aan de hand kan zijn? Massa storing? Of wat dan ook? Gister weigerde me centrale deurvergrendeling ook ineens? Zender van de sleutel werkte wel maar communiceerde niet met de auto, nu werkt het gek genoeg weer wel na een nacht rust:P. Alvast bedankt!

 

Mvg,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk aan, daar had ik nog helemaal niet aangedacht:P. Ik heb trouwens een 3bg maar dat zal voor de kwaal niet uit maken neem ik aan? Maar door de versleten knipperlicht hendel slaat het relais automatisch op hol? zonder dat de knipperlichten meedoen? (even voor de duidelijkheid hoor, niet dat ik jullie niet geloof of zo:))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan er ook eerst nog eens contactspray of wd 40 inspuiten. Dan gaan die losse stukjes koper weg van je contacten en werkt de hendel voorlopig weer. Je hoeft daarvoor niet veel te demonteren. Gewoon er flink inspuiten, hendel een paar keer bedienen en zien of het opgelost is. Kun je in alle rust naar een nieuwe hendel zoeken en als de problemen weer beginnen, dan kun je hem alsnog vervangen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou gek genoeg is het probleem automatisch weer verholpen(uitgesteld). Heb al 2 dagen nergens meer last van. Maandag had ik de plaatselijke Stealer gebeld en die had de hendel gewoon op voorraad liggen voor 77euro. Denk dat ik die van de week maar ff op ga pikken daar. Het zal vast goedkoper kunnen maar dit is wel zo makkelijk. En sprayen is idd een goed id maar wat je al zegt op den duur zal hij wel weer storing gaan geven. Heb ook weinig zin om direct weer een eind van huis te zijn en dat dan dat relais weer op hol slaat. Anyway bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tip voor de mensen die het zelf doen

 

ontkoppel je sleepring en leg die weg en zorg ervoor dat de stand hiervan NIET veranderd, anders krijg je grote problemen met je abs/esp

 

ikzelf laat hem nooit zo hangen tijden demontage van hendels

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden