Ga naar inhoud
  • 0

onregelmatig toerental en stotteren tussen de 50 en 90 km/h


ReneR

Vraag

Sinds vanmorgen merkte ik dat het toerental erg onstabiel is tussen de 50 en 90km/h.

En vanmorgen bij het afkomen van de autosnelweg bij een verkeerslicht, ik trek langzaam op, kom boven de 50 stotter stotter en hij sloeg zelfs ineens af.

Ik kon hem wel meteen weer starten maar stotteren is er nog steeds.

Maar bij behoorlijk gas bij geven is het weg en rijdt de auto goed door. Ik heb ook niet het gevoel dat ik vermogen mis.

Het opschakelen van de automaatbak voelt heel vloeiend, ik moet echter straks nog 100Km terug naar huis zien te komen en maak me dus wel erg zorgen om de automaat bak gezien mijn vorige benzine bak ook rond deze km stand de geest gaf.

 

Het gaat om een 1.9 TDI 130PK met een TT5 automaat bak met 270000 op de teller.

De auto heeft bij +/- 250000 een grote long life beurt met distributie riem gehad waarbij bij mijn weten ook het brandstof filter vervangen is.

 

Ik lees steeds over een kabelboom vervangen, zou dit bij mij ook het probleem kunnen zijn ?

Aangezien mijn laptop thuis ligt en ik nu in Maarssen zit kan ik hem niet nu uitlezen :(

 

Is er misschien iemand in regio Maarssen die hem straks kan uitlezen ?

Ik wil nl. liever eerst weten wat er aan de hand is voordat ik er helemaal mee terug rijd naar Eindhoven

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe langer ik op ons forum en onze Duitse collega forums lees hoe meer ik ervan overtuigd ben dat het bij mij ook de kabelboom is.

Als ik het haal rijdt ik zo langs bij VAG-techniek, zij willen er wel even naar kijken, en hopenlijk komen zij ook op deze diagnose, want dan vallen de kosten nog mee.

Als het iets aan de automaat bak is dan vrees ik altijd meteen het ergste :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, fout gegokt.

 

Ik heb het niet meer gehaald van Maarssen naar Nuenen :(

Ter hoogte van Boxtel op de A2 stil gevallen, kruipend nog het texaco tankstation gehaald.

Na komst van de ANWB was het snel duidelijk, de automaatbak olie gutste er onder uit.

Waarschijnlijk allemaal uit de koppelomvormer. Deze maakt nu ook een schurend geluid bij stationair lopen (2 x kort testen voor diagnose ANWB en toen weer vlug uit)

 

Mijn auto is naar VAG-techniek gebracht waar hij morgen bekeken wordt.

Misschien is er een mogelijkheid het lek te dichten en daarna weer vullen en duimen dat er leven in zit.

Dat is het plan in ieder geval, maar ik vrees weer het ergste :(

 

De olie die eruit kwam was groen/zwart en rook erg zuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben net gebeld door VAGtechniek en het nieuws was niet zo goed.

Koppelomvormer is kapot en waarschijnlijk ook de oliepomp in de bak.

 

Bak moet gereviseerd worden en dus alles bij elkaar zal het rond de 2300,- uit komen.

Even kijken waar ik het vandaan haal zo plotseling, maar na revisie zou ik wel weer een zo goed als nieuwe bak terug krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden