cidcom Geplaatst 6 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2011 Hallo allemaal, Ik had nieuwe remschijven en blokken via e-bay gekocht van Ate, dit voor mijn 3B5 bj.2000. Helaas kon ik van rechts de zuiger niet los krijgen en nergens een zuiger te krijgen want revisie setje had ik al gekocht. Dan toch maar 2 nieuwe remtangen gekocht en gemonteerd. Volgens mij heb ik alles gedaan zoals het hoort, maar nu valt mij 1 ding op welke mij vraagtekens geeft. De buitenste remblokjes (de zwevende) staan a-symmetrisch op de remschijf. Ik heb wel rekening gehouden met de pijl en de rijrichting. Hoort dit zo????? Bij proefrijden lijkt alles goed te werken. De beschermlaag die er in het begin op zit is er al evenredig afgeschraapt door het remmen. Tevens is de melding "bremsbeslag prufen " nog niet uit de display verdwenen. Ook heb ik goed ontlucht en de remmen voorzien van nieuwe remvloeistof DOT 4. Wie kan mij antwoord geven of alles wel goed is aangezien ik geen crash wil. ALvast bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oholtman Geplaatst 6 mei, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2011 Kan het zijn dat de melding "bremsbeslag prufen " nog niet weg is omdat de indicatorkabeltjes van de remblokken niet zijn aangesloten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 cidcom Geplaatst 6 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2011 Ik heb de indicator kabeltjes wel aangesloten, dus ik vind het vreemd dat hij deze melding nog weergeeft. Heb jij nog andere ideeën??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 cidcom Geplaatst 7 mei, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2011 De melding "bremsanlage prüfen"is in een keer uit de display verdwenen. De computer zal wel na een paar km zichzelf checken en resetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
cidcom
Hallo allemaal,
Ik had nieuwe remschijven en blokken via e-bay gekocht van Ate, dit voor mijn 3B5 bj.2000.
Helaas kon ik van rechts de zuiger niet los krijgen en nergens een zuiger te krijgen want revisie setje had ik al gekocht.
Dan toch maar 2 nieuwe remtangen gekocht en gemonteerd.
Volgens mij heb ik alles gedaan zoals het hoort, maar nu valt mij 1 ding op welke mij vraagtekens geeft.
De buitenste remblokjes (de zwevende) staan a-symmetrisch op de remschijf. Ik heb wel rekening gehouden met de pijl en de rijrichting.
Hoort dit zo?????
Bij proefrijden lijkt alles goed te werken.
De beschermlaag die er in het begin op zit is er al evenredig afgeschraapt door het remmen.
Tevens is de melding "bremsbeslag prufen " nog niet uit de display verdwenen.
Ook heb ik goed ontlucht en de remmen voorzien van nieuwe remvloeistof DOT 4.
Wie kan mij antwoord geven of alles wel goed is aangezien ik geen crash wil.
ALvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten