Ga naar inhoud
  • 0

Nieuw 18" onder de Passat VR5


ArchaonSteve

Vraag

Beste forumleden,

 

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een set mooie 18" velgen voor onder de Passat.

Nu heb ik al een aantal mooie sets gezien (oude RS4's, Omanyt's, R32's, BBS CHbijvoorbeeld).

 

Alleen waar ik een beetje mee zit is dat ik niet goed kan kiezen... Heb al op het forum rondgezocht voor een paar goede foto's van de verschillende velgen onder 3B sedan's, maar ik heb een beetje moeite om ze te vinden... Er zijn wel wat foto's, maar vaak onder een variant, of de verkeerde lakkleur ofzo...

 

Dus vandaar mijn vraag aan jullie, als jullie toevallig foto's weten te staan van 18" velgen (en dan gaat het met name om de Omanyt's en R32's!!) onder een donkere 3B sedan (mijn kleur is Moonlight Blue Pearl), zouden jullie die dan aan mij willen laten weten??

 

Eventueel ook als je nog linkjes weet naar te koop aangeboden sets zijn die natuurlijk welkom!!

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En let op dat R32 wielen en sommige Omanyt's een ET waarde van 51 hebben ipv ET 42 wat jij nodig hebt. De wielen vallen dan te ver naar binnen en dat staat niet mooi of het past niet omdat het wiel de veerpoot raakt. Je kunt dan wel een spacer gebruiken om de velg wat verder naar buiten te brengen maar dat is niet ideaal. Kun je beter een set kopen met de juiste ET waarde. Omanyt velgen met ET 51 zijn 7,5J breed en de versie met ET45 is 8J breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks voor de reacties!!

 

@Fopperr: Dat is inderdaad een mooie Passat!! Mooie velgen, weet alleen niet of ik wel witte velgen wil, maar ze zien er wel heel dik uit onder die Passat!! Thanks voor de tip, en ik ga FECT even een berichtje sturen!!

 

@ W E: Ik had het inderdaad al begrepen dat de originele VAG R32 en Omanyt's niet zullen passen, vanwege de ET waarde. Nu is mijn Passat nog niet verlaagd, maar ben ik wel van plan om een verlaging (schroefset of enkel de veren) te combineren met nieuwe wielen, dus dat is iets waar ik al op lette met het zoeken naar velgen! Maar thanks voor de input over de Omanyt's met ET45, die was ik nog niet tegengekomen!! Originele VAG velgen zullen het waarschijnlijk toch niet worden, die zijn mij iets te prijzig, en veel replica's hebben ook wisselende ET- en J waarden.

 

@ Antonio: Sorry dat mijn post op de verkeerde plek stond!!

 

Thanks voor de hulp in ieder geval!! Hopelijk weten nog meer forum leden een plek waar ik moet zoeken voor een goede impressie van de velgen onder mn passat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En let op dat R32 wielen en sommige Omanyt's een ET waarde van 51 hebben ipv ET 42 wat jij nodig hebt. De wielen vallen dan te ver naar binnen en dat staat niet mooi of het past niet omdat het wiel de veerpoot raakt. Je kunt dan wel een spacer gebruiken om de velg wat verder naar buiten te brengen maar dat is niet ideaal. Kun je beter een set kopen met de juiste ET waarde. Omanyt velgen met ET 51 zijn 7,5J breed en de versie met ET45 is 8J breed.

Als de ET groter wordt en de breedte van de velg ook, is het niet zinnig alleen naar de ET te kijken om een oordeel te vormen of iets wel of niet past.

ET wordt namelijk gemeten vanaf de hartlijn van de velg :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden