Ga naar inhoud
  • 0

audio voorbereiding 3B


hermanesser

Vraag

Beste passat rijders,

 

vraagje is het normaal dat ik in de kabelboom voor de audio ( netjes met ongeknipte iso blokjes ) geen speaker kabels voor de achter speakers heb zitten terwijl er wel speaker openingen in de achterdeuren zitten.

 

Ik heb gelezen dat mensen op de gekste plaats de stroomkabel vauit het interieur naar de motor ruimte trekken, ik zie dat links naast de accu een doorvoerrubber zit zo groot als een bierviltje welke volgens mij achter het handschoenen vak komt

waarom wordt deze dan niet gebruikt ???

 

Weet iemand welke speakers er standaard in de passat 3B van 1997 voren zijn gemonteerd ( merk en type ) klinken rechtstreeks op de radio behoorlijk goed, zuiver en strak tot 80% van het radio vermogen.

 

Ik ga de komende dagen de hifi uitbreiden met een RF P1000-1 versterker,RF P1652 16,5 cm compo achter en evt dezelfde set voren en een P400-4 versterker, basskist met een 30cm Punch woofer heb ik al.

 

denk dat ik alleen de RCF aansluitingen ga gebruiken aangezien alle speakers via een versterker gaan werken

 

wie heeft er tips en antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Zoek even op het onderwerp "Speakers achter". Daar staat het e.a. uitgelegd, o.a. door .... mij.

De speakers VOOR die in mijn B6 van 2000 waren gemonteerd waren simple "papier" speakers die .. ja... incl. bedrading ACHTERAF waren gemonteerd. De speaker"kast" (een zwarte kunststof verhogingsring) die op het metaal van de ruitplaat wordt geschroefd was daar een los onderdeel waar de speaker in wordt geschroefd. In mijn 3BG zaten ze voor al af fabriek gemonteerd en was de speaker zelf één met de speaker"kast". Achterin heb ik zelf van die losse ringen met speakers + tweeters gemonteerd.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achterin de deuren zitten wel panelen maar die zijn dicht.

Als je achter niks hebt zul en speakers en nieuwe kapjes moeten monteren. En natuurlijk alle bekabeling trekken.

Standaard speakers zijn blaupunkt speakers van rond de 25 of 20 Watt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

IS weer eens wat anders, hifi inbouwen in een VW.

 

Mijn vorige VW was een Golf 2 2.0 GTI 16V Hartmann motorsport/weber met 318 PK

 

daar zat niet eens een radio in, maar helemaal kaal geplukt zelfs geen deur panelen vloerbedekking etc.

 

wel een gigantisch vermogen en trekkracht. Meerdere sprintwedstijden en show en shine in binnen en buitenland mee gewonnen.

 

Nu doen we het meer in style met een nette Passat waar alles op en aan komt wat het hartje begeert.

 

in ieder geval bedankt voor tips, we gaan er eens aan klussen.

 

en wie weet ga ik tzt ook weer meeting bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als alles goed gaat ga ik met de paasdagen een nieuwe versterker en woofer monteren, dan kunnen we pas echt rammen alleen weer een nieuwe voedingskabel trekken van 50qm dik.

De nieuwe versterker wordt de MTX X3000D een monoblok met 3000W RMS op 1 ohm

de nieuwe woofer wordt de Ground Zero GZNW15 38cm 6500W dubbelspoels paralel op 1 ohm.

 

ben benieuwd of de ramen en onderdelen van de passat dat kunnen verdragen.

 

Iemand nog nuttige tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou om iedereen gerust te stellen, het hele verhaal voordat er vragen en opmerkingen komen over de voeding.

 

De voeding voor de bass word verzorgd door een Groundzero GZBP 12.2500 accu en een Caliber CAP 2 CIQ condensator, de rest loopt via een Caliber CAP 1 CIQ condensator vanaf de start (auto) accu.

Kabel dikte voeding 50qm, speaker kabel bass 10qm rest kabels 4qm

De kist is gebouwd van 4cm dik MDF, verschroefd, verlijmt en gekit.

 

Zodra de handel erin zit zal ik foto's plaatsen.

 

Rekening houden met een ander is bij Meetings niet nodig want we komen juist voor spektakel, op de openbare weg speelt de instal. op een normaal niveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden