berichtje in het verkeerde topic gepost dus hier opnieuw:
van de week begon mijn vr5 (1999) steeds meer te stotteren en te haperen. Vanmorgen was hij echt niet vooruit te branden. In z'n 2 bij 3000rpm volgas en gewoon doodleuk een seconde of 10 op 3000rpm blijven hangen en langaam hortend en stotend verder in toeren te gaan (af en toe vol vermogen dan weer geen vermogen, dan weer vol vermogen) met als resultaat een goede misselijkheid en bijna een paar bulten op mijn hoofd omdat ik bijna tegen m'n stuur aan vloog omdat hij in 1 keer vol inhield.
Ook werkte de cv niet meer met de sleutel in de deuren, alleen in de kofferklep met de afstandsbediening werkte het nog wel. Ook het zoemertje dat de verlichting aanstaat werkte niet meer.
Uit laten lezen gaf het volgende: foutieve waardes lambda sonde. Voor de rest helemaal geen foutcodes.
Alles gereset: cv werkte weer, zoemertje werkte weer, maar nog nog steeds als een gek horten en stoten en inhouden.
Daarna weer uitgelezen: geen foutcodes maar wel een lambda van 1.08 bij 3000 rpm.
dus toch maar even een nieuwe lambda sensor gehaald en hopen dat het zo is opgelost. Best leuk, weer 100 euro kwijt terwijl de kettingrevisie en koppakking en draagarmen voor (net binnen) ook al op de agenda staan
en dat allemaal na 8000km in 2,5 maand dat ik hem heb te hebben gereden. Nou maar hopen dat wanneer alles gemaakt is, hij het weer een hele tijd probleemloos gaat doen...
als iemand nog meer suggesties heeft voor het inhouden, hoor ik dat graag, lmm is brandschoon, gasklephuis opnieuw kalibreren hadden ze nou geen tijd voor...
inhouden gaat over het hele toeren bereik bij meer dan een klein beetje gas geven
Vraag
DesertWind
berichtje in het verkeerde topic gepost dus hier opnieuw:
van de week begon mijn vr5 (1999) steeds meer te stotteren en te haperen. Vanmorgen was hij echt niet vooruit te branden. In z'n 2 bij 3000rpm volgas en gewoon doodleuk een seconde of 10 op 3000rpm blijven hangen en langaam hortend en stotend verder in toeren te gaan (af en toe vol vermogen dan weer geen vermogen, dan weer vol vermogen) met als resultaat een goede misselijkheid en bijna een paar bulten op mijn hoofd omdat ik bijna tegen m'n stuur aan vloog omdat hij in 1 keer vol inhield.
Ook werkte de cv niet meer met de sleutel in de deuren, alleen in de kofferklep met de afstandsbediening werkte het nog wel. Ook het zoemertje dat de verlichting aanstaat werkte niet meer.
Uit laten lezen gaf het volgende: foutieve waardes lambda sonde. Voor de rest helemaal geen foutcodes.
Alles gereset: cv werkte weer, zoemertje werkte weer, maar nog nog steeds als een gek horten en stoten en inhouden.
Daarna weer uitgelezen: geen foutcodes maar wel een lambda van 1.08 bij 3000 rpm.
dus toch maar even een nieuwe lambda sensor gehaald en hopen dat het zo is opgelost. Best leuk, weer 100 euro kwijt terwijl de kettingrevisie en koppakking en draagarmen voor (net binnen) ook al op de agenda staan
en dat allemaal na 8000km in 2,5 maand dat ik hem heb te hebben gereden. Nou maar hopen dat wanneer alles gemaakt is, hij het weer een hele tijd probleemloos gaat doen...
als iemand nog meer suggesties heeft voor het inhouden, hoor ik dat graag, lmm is brandschoon, gasklephuis opnieuw kalibreren hadden ze nou geen tijd voor...
inhouden gaat over het hele toeren bereik bij meer dan een klein beetje gas geven
bvd Marijn
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten