Ga naar inhoud
  • 0

2 DIN autoradio aansluiten ISO op CANBUS auto


Gast Anonymous

Vraag

Gast Anonymous

Hoi,

 

Na lang zoeken en diefstal van 1x RNS en 2x ZENEC in mijn skoda (lease) wil ik in mijn Passat (eigen) geen risico meer nemen. Ik ben op zoek gegaan naar een DUbbelDIN radio met Afneembaar paneel een helse klus want ik wilde perse TMC.

Maar inmiddels heb ik 3 radio's gevonden met ISO aansluitingen. Allemaal Chinees en Leverbaar vanaf China/Duitsland/Nederland.

Die afweging moet ik nog maken.

 

Vb.

 

http://cgi.ebay.nl/HD-Autoradio-3D-Menu ... 2a0e73262e

 

en vanuit duitsland/engeland (is dezelfde volgens mij)

 

http://cgi.ebay.de/2011NEU-AUTORADIO-DV ... 45f9296400

 

 

Nu hoop ik dat ik goed voorbereid ben en wil het volgende bestellen

 

http://www.meins24.com/product_info.php ... ouran.html

 

Kan ik nu zonder problemen mijn RCD300 eruit halen en een ISO radio aansluiten.

Ik heb een VAGCOM in mijn bezit en kan mijn weg redelijk vinden in de instellingen (heb zelf mijn trekhaak die af fabriek erop zat aangemeld, waren ze vergeten en de code voor 4x2 boxen ingevoerd)

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet in je can gateway Analog Radio en Navigation afvinken - niet noodzakelijk, wel netjes.

De radio gewoon aansluiten zoals in de oude tijd... zonder can.

constante stroom vindt je in de zekeringkast links, geschakelde + ook (ofwel aan je aansteker in de asbak, waar je ook de verlichting kan aftakken (grijze draad)

Achteruitrijsignaal vindt je onderaan je boordnetmodule.

Als je snelheidspuls nodig hebt, die vindt je aan de achterkant van je tellerunit.

 

Enige probleem : je vindt geen "ACC" stand (eerste stand van de sleutel, zonder dat kontakt aanstaat). Dit werkt ook niet als je een canbus adapter zou overwegen, wat natuurlijk ook kan, dan is het gewoon plug and play : Adapter in de bestaande quadlockstekker, uitgang van de adapter in de iso ingang van je radio...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Thanks. Ik kan dus zelf hobbyen of de genoemde adapter gebruiken en dan werkt het allemaal zoals zou moeten.

het enige wat niet kan is de radio aanzetten zonder dat de sleutel in het contact zit klopt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
Ik heb evt uit voorraad een systeem leverbaar voor VW met TMC

De radio is incl canbus convertor dus als je al een standaard VW systeem hebt, hoef je deze niet mee aan te melden dmv vagcom

 

Ik weet het en het is een mooie RNS kloon maar er zijn er al 3 gejat dus ik moet uitwijken naar iets met afneembaar front.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Maar die heeft nog steeds geen afneembaar front zoals ik kan zien toch?

Allemaal mooie apparaten maar ik wil duidelijk laten zien dat het geen RNS of kloon is want anders halen ze hem er toch uit en gooien hem daarna in de sloot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet dat je al iets gekocht hebt.... Vond vandaag toevallig op de site van Pioneer deze :

 

http://www.pioneer.eu/nl/products/25/111/241/AVIC-F3210BT/index.html

 

Ik vermoed dat pioneer toch net iets beter is dan z'n Chinese collega's...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat zal wel... en geloof ik graag. Maar als je alleen voor het afneembaar front kiest voor een Chinese versie, dan wou ik maar laten weten dat er ook andere fabrikanten zijn die dat kunnen leveren...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Laten we elkaar niet foppen, 80% komt uit china. Ik heb veel uit CHINA laten komen en het is van prima kwaliteit en prijs zelfs met Invoerrechten (netwerk camera wifi, Routeplanner, mp4 speler NDS kaartjes, SD cards, Nano Draft N Netwerk USB (gewoon herkend in W7) enz.). Ik had graag een Pioneer genomen maar het is de prijs en de beperkte routeplanner. De chinesen kan ik lekker klooien met IGO en TomTOm. Ik heb er inmiddels 1 besteld , 1 soort bij 3 leveranciers in de wereld (China/Engeland en Nederland) zal wel laten weten hoe hij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ooit zo'n chinees gehad... 2 maand, en dan gratis weggegeven. Ik hoop dat je er niet zoeentje krijgt....

Om een voorbeeld te geven :

Als je in navigatiemodus zat kon je geen volume regelen op je radio.

Radio was niet RDS - zelfs niet 100% kompatibel met onze europese frequenties.

MP3 speler speelde max 7 nummers om dan uit te vallen.

CD speler identiek hetzelfde....

 

En ja, ik koop ook heel veel in China, maar toch merk je hier en daar kwaliteitsverschillen. Maar ja, voor die prijzen mag je nooit klagen natuurlijk. Alleen voor die radio waar je elke dag naar luistert, dat mag wel 100 % in orde zijn vind ik.

 

Succes alleszins!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn... ik zeg alleen dat ik er zo eentje gehad heb. En daardoor heb ik toch wel een klein beetje minder vertrouwen... Ik zou bv. geen gsm, videocamera e.d. kopen in China. Daarentegen USB spullen e.d. weer wel...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Nou inmiddels zit hij erin en gekocht in Nederland. Ik denk dat ik nog een oudere versie heb want de afbeelding kloppen niet met mijn menu indeling op de site. Het is een K-Ice 7717D met het menu van de 7716D (hij geeft aan dat hij een SACGM2015, maar dit lijkt een MOBO naam), hopelijk is hij te upgraden met een CD/DVD/USB.

GPS antenne rechts boven op dashboard gezet met de draad mooi weggewerkt en via de zekeringkast achter handschoenkast gebracht. Ook de TMC antenne verlengd met extra draad en achter uit laten komen.

Je moet wel wennen aan het feit dat dit soort radio's iets uitsteken i.t.t. de RNS en zijn klonen. Maar ik heb in iedergeval een mooi zwart ga voor het dievengilde :-)

 

Het geluid is goed

Radio werkt naar behoren geen slecht ontvangst in de passat met achterruit antenne

Speelt van SD kaart DIVX, MPG en MP4

DVD slikt hij zonder problemen

Annaloge TV niet geprobeerd

IPOD werkt perfect

USB moet ik nog naar kijken, doe het nu niet, verlengkabel misschien los

SD kaart Media kan Max 4 GB aan met mappenstructuur een 8 GB loopt op Mappen (met 350 Mp3 in de root geprobeerd en die zag hij wel)

SD kaart Navigatie kan 8 GB aan.

 

Ik draai nu Igo8, Primo gaat wel maar zeer zeer traag, zelf na saneren van mappen, voices, 3D enz.

Als iemand een tip heeft om het werkgeheugen uit te kunnen lezen in Win CE 5.0 dan gaarne want ik vermoed dat deze unit 64 MB aan boord heeft , want ik heb een losse Routeplanner met 128 MB en die draait Primo perfecto

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden