Ga naar inhoud
  • 0

controlelampje achterklep open


Passat20V

Vraag

Hee,

 

Ik vroeg me net af of elke 3B een controlelampje voor de achterklep (open) heeft? Mijne heeft dat volgens mij niet, of ze hebben het eruitgehaald omdat het misschien bleef branden, omdat bij mij de microswitch niet goed is in de klep.

Dat heeft weer als gevolg dat het achterbaklampje nooit gaat branden, dus dat zou weer betekenen dat hij juist denkt dat de klep altijd dicht is. Of gaat dat controlelampje altijd juist aan als die microswitch niet meer goed werkt?

Als ik mijn auto op contact zet, gaat er op de plek van het achterklep=controlelampje ook niks aan, Ik denk uiteindelijk dat de mijne geen controlelampje voor de achterklep heeft, zijn er hier nog meer zonder zo´n controlelampje?

Ik heb btw wel weer een controlelampje voor de ruitensproeiervloeistof. Het is een 1.8 20v uit 2000, variant. Thnx

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Ik kreeg een melding op mijn 3BG dat de klep open stond en inderdaad viel hij niet meer in het slot, heb toen de bekleding eraf getrokken (zit met klemmen vast en bij de steun voor de gevaren driehoek en de handgrepen om de klep te sluiten zitten schroeven welke je met een torck schroevendraaier los dient te draaien).De bek van de kofferbaksluiting zit met 2 moeren vast en kan je met een dopsleutel losdraaien. Er zit een bedrade connector (tbv de microswitch) welke je los moet trekken en het palletje van de ontgrendelkabel welke in een kunststof hulsje steekt voorzichtig eruit trekken.

 

Nu is de complete sluiting los en kun je voorzichtig het kunsstof huis middels de omgevouwen flapjes verwijderen.

De microswitch valt er bijna vanzelf uit, wellicht is dit onderdeel defekt of was de bedrading niet in orde.

Bij mij was dus het veertje in het sluitmechanisme gebroken en die zorgt ervoor dat de kunsstof pallen i.c.m. de microswitch goed functioneren. Ik heb het veertje hergebruikt en de zaak weer gemonteerd en alles werkt nu weer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je succes met de evt. reparatie.

 

groet

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn vorige passat (3b 1.9tdi) had geen lampje voor de achterklep.........

Als je centrale vergrendeling wel "ziet" dat je klep open is, dan is de schakelaar ok.

Dit is te controleren door de auto met de afstandsbediening te ontgrendelen en dan de klep te openen.Gaat de auto na een kleine minuut vanzelf terug opslot dan "denkt" je centrale vergrendeling dat alle deuren (incl.achterklep) dicht gebleven zijn.Is dit het geval dan is je schakelaar defect.blijft de auto gewoon open dan hoort er denk ik gewoon geen lampje te zitten van de achterklep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Luckyleek en oholtman,

 

Mijn achterbakverlichting werkt weer (was inderdaad de microswitch) en de cv heeft geen kuren. Ik heb alleen cv met sleutel, dus geen ab. De auto gaat niet vanzelf op slot als de klep openstaat ofzo, volgens mij doet ie dat zoiezo niet. Ik denk daarom dat er gewoon geen lampje zit, aangezien alles voor de rest goed werkt. Bedankt!

 

Rens

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden