Ga naar inhoud
  • 0

VAGCOM vs Autodiagnos systeem problematiek


Koemi

Vraag

Met behulp van meetapparatuur van Autodiagnos eens geprobeerd of ik een en ander kon testen/checken aan mijn Passat (met een en ander aan elektronische problematiek).

 

Nadat ik mijn adaptiewaarden had gereset, deed mijn afstandbediening van de CV helemaal niets meer, dus dat ging alvast lekker. Daarna geprobeerd op 11 verschillende manieren mijn sleutel te herprogrammeren, maar niets hielp (ook niet wat er in het boekje vermeld staat). :angry:

 

Daarna een volledige check op alle ECU’s gedaan en het volgende kwam eruit:

 

Central module comfortsysteem (code: 04097 WSC:05311; wat het allemaal ook mogen betekenen???):

 

00929 027: Sloteenheid centrale vergrendeling bijrijderszijde –F221 (doet het idd niet)

00930 027: Sloteenheid centrale vergrendeling linksachter –F222 (doet het idd niet)

00943 035: Verwarming buitenspiegel bestuurderszijde –Z4 (wist niet eens dat dat er in zat)

00944 035: Verwarming buitenspiegelbijrijders zijde –Z5 (wist niet eens dat dat er in zat)

01033 029: Toets centrale vergrendeling bijrijderszijde, ontgrendelen (tja)

 

Airbag:

 

01217: Ontsteker zijairbag bestuurderszijde -N199

00532 Voeding B+

 

Voor die laatste 2 zal er wel ergens een stekker onder de stoel losliggen, denk ik.

 

Alles gereset en alles kwam vrolijk weer terug… :|

 

Comfortsysteem losgehaald, maar geen water zichtbaar.

 

Meteen maar even de beruchte plug losgetrokken welke onder de accubak zit. Deze zat inderdaad behoorlijk verstopt. Plug is en blijft nu weg. 8-)

 

Ik kwam nog tegen: ‘Regelapparaat coderen’. Daar heb ik (nog) niets mee gedaan, al lijkt het mij zeer interessant. Maar ik vind het ‘een beetje eng’, om het zo maar uit te drukken.

 

Wellicht dat wat VAGCOMmers op bovenstaande kunnen reageren aub?

 

Der mot weer gesleuteld worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoop kijkers; geen antwoorden. Iets specifieker misschien:

 

- Hoeveel vrees moet ik hebben van 'Regelapparaat coderen'.

- Kan ik de sleutel weer werkend krijgen of moet ik hiervoor naar de dealert?

- Het confortsysteem meldt zich wel op Autodiagnos, dus ik denk dat deze ook functioneert. Dus ik hoef hem niet te vervangen. Eens of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels met Autodiagnos de afstandbediening weer werkend gekregen. Dat is een zorg minder.

 

Resetten gaat ook prima met Autodiagnos, maar de rest blijft problematisch... En de foutcodes komen weer terug als ik probeer de boel te activeren... :|

 

Vooral deze vraag: "Het confortsysteem meldt zich wel op Autodiagnos, dus ik denk dat deze ook functioneert. Dus ik hoef hem niet te vervangen. Eens of niet?" Staat nog open?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ken het systeem wat jij gebruikt niet maar als je de boel reset en er komen storingen terug dan is er wat aan de hand.

 

Tevens het feit dat als het comfortsysteem zich meld hoeft nog niet te betekenen dat hij goed functioneert.

 

Jij hebt een 3B en deze heb ik ook gehad.

 

Ik vermoed dat de comfortmodule aan het overlijden is en dat is te wijten aan vochtproblemen.

 

1ste check de pluggen onder de parafaan verwijderen het zijn er twee, een onder de accu en een bij de rembekrachtiger.

2de check de interieurfilterbak, hierin zit een chineese kwaliteit pakking. Deze deugelijk dicht maken de meeste gebruiken hiervoor kit.

3de check deurpanelen. Met de tuinslang op de buitenkant van de ramen met geopende deuren sproeien en kijken of het water onder via de ontwateringsgaten weglooopt. Indien niet dan komt het tussen het deurpaneel en de deur uit.

4de check indien je een open dakje hebt deze afwatering ook even doorspoelen om te kijken of ie werkt.

5de check indien je een airco hebt kijken of de condensafvoer nog doorloopt.

 

Pas als het water weg is, de (voor) stoelen eruit, de bekleding omhoog, kacheltje eronder en droogstoken die handel.

 

Als dat klaar is nieuwe comfortmodule erin en draaien met de hap.

 

betreft je foutmeldingen, koop een VAGCOM kabel en software of ga bij iemand langs die dit heeft dan kun je op de site van Gerrit Speek bijna alles oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Martijn, bedankt voor alle goede ideeën.

 

Ik moet zeggen dat ik een aantal zaken al heb nagezien (waaronder een droge comfort module). Toch is dit ding wel de grootste verdachte.

 

Ook wat afwatering betreft al een en ander nagezien en aangepast, al wist ik niet dat er onder de rembekrachtiger ook zo'n dop zat. Die ga ik nog even verwijderen. Net als de afwatering van het dakraam.

 

Ik heb de module er al uit gehad. Deze bevatte de volgende code: 1JO 959 799 AH. Als ik nu ga rondspeuren voor een andere module, kom ik er een aantal tegen die zowaar hetzelfde nummer hebben, maar ook een paar met een afwijkend nummer. Kan het kwaad zo een te monteren? Ik neem aan dat het artikelnummers zijn oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon dezelfde nemen ze zijn er genoeg, maar vraag wel garantie of het ding want misschien heeft die ook wel in het water gelegen.

Dan is het gewoon oude eruit en nieuwe erin en dan hoef je niets te programmeren dat is wel zo makkelijk.

 

Betreft je spiegelverwarming die kun je het beste even doormeten want vaak zijn de elementen op de spiegel doorgebrand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na enig naspeuren, heb ik gemerkt dat er idd meer van te verkrijgen is. Handig. Daar ga ik maandag achteraan. De plaatselijke sloperij heeft er een liggen. Helaas zijn het wel geldzuigers daar...

 

Over die spiegelverwarming: ik heb mijn zekeringen gecheckt. Alle zekeringen heb ik doorgemeten en alles was ok. Verder bleek dat de betreffende zekering voor spiegelverwarming niet aanwezig was, maar de zekeringvoorbereiding (waar je de zekering in steekt) ook niet?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en is het probleem opgelost ? ik werk zelf met auto-diagnos.als je de adaptie waarden geresset hebt dan heb je de codering v/d comfor modul gewist.door deze met vag-com opnieuw te coderen werkt deze gewoon weer.altijd oude codering noteren zodat men deze weer kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er lopen van mij eigenlijk twee verhalen naast elkaar die raakvlakken hebben, zie hier (klik).

 

CM is dus al vervangen en geeft geen enkele oplossing. Oude is weer teruggeplaatst.

 

Afgelopen zaterdag heb ik besloten weer eens wat 'zinniger' werk op te pakken en heb de spanrol, beide looprollen, waterpomp en multiriem vervangen (voorkant van de auto is geheel gedemonteerd geweest om overal een beetje goed bij te kunnen). Deze klus is meer dan positief verlopen en dat is ook weleens prettig. Al moet ik zeggen dat ik dat bij andere auto's op eenvoudigere wijze en minder tijdverbruikend heb kunnen volbrengen. Ik heb er toch een uurtje of 5 over gedaan.

 

Maar dat is de starf voor het rijden met grotere motoren, denk ik. In ieder geval is de muis dood. Geen enkele piep meer hoorbaar. Alleen heerlijk gezoef. Het vrouwtje rijdt er ook lekker in, al vindt ze het jammer dat de bekleding aan de binnenzijde al een week of 4 niet op het portier zit... 8-)

 

Maw: de vraag aangaande de module in het portier RV staat nog open.Ik heb er nog geen antwoord op, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Rij eens naar iemand in de buurt bij jou die met VAGcom of VCDS de boel uit kan lezen en eventueel resetten. ;)

 

Week geleden al Slinky geprobeerd te PB-en, maar lijkt niet gelukt te zijn...

 

Ik probeer het nogmaals. Bij deze genoteerd. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden