Ga naar inhoud
  • 0

achterportier/achterklep verwarring boordcomp??!


m18587

Vraag

Hallo allemaal..

 

Ik ben er weer nadat ik ben bekomen van mijn laatste schrik... Auto moest gekeurd en moest een nieuwe distributie... ***zooi.. das nie leuk zeg.. :cry:

 

Maar to the point.

Als ik met mijn afstandsbediening alleen mijn achterklep wil openen, dan opent ook het rechter achterportier erbij. Heel raar vind ik zelf... Andere portieren blijven wel gewoon op slot zitten...

Nu blijkt uit een oud APK formulier dat er in het verleden iets met het rechterachterportier geweest is, ivm niet afsluiten ofzo.. zo staat het vermeld.

 

Nu denkt waarschijnlijk iedereen gelijk... dat zal de microswitch wel zijn, maar dan zou de portierverlichting toch niet aan moeten gaan als ik het portier open?! Want dat gebeurd namelijk weer wel gewoon. En als ik alles op slot doe dan doet ie dat ook leuk mee.. Dus lijkt mij niet zo dat de microswitch kapot is...

 

Nu heb ik ook ingesteld dat bij openen en vergrendelen mijn knipperlichten moeten knipperen... bij openen doet ie dat perfect....... maar bij afsluitend doet ie dat dus niet... terwijl ie wel helemaal op slot zit.... en ja; dat staat echt ingesteld... 3x gecontroleerd.

 

Zou het kunnen dat er een verkeerde microswitch inzit??! bijv van een achterklep ofzo??! dat ie daardoor reageert op openen van alleen achterklep... wel op slot gaat maar niet doorgeeft dat het achterportier op slot gaat??!

 

Ik heb er niet veel verstand van, maar iets anders kan ik ook niet bedenken....

 

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden