Ga naar inhoud
  • 0

schommelende temperatuurmeter


latnagel

Vraag

Nieuw probleempje

de meter van de temp schommelt nu op en neer

dit gaat als volgt,, met koude motor loopt naar een paar minuten de tempmeter iets op naar 60 en dan minuutje of twee later begint hij te schommelen

dan eerst 90gr dan 1min later 50 gr danweer 70gr zo gaat dit telkens weer.

Tot ongeveer 10 minuten rijden en blijft dan op 90 graden staan ook bij 120km per uur.

De kachel doet het goed .

Moet na 500km wel kvs bij vullen ong halve liter , dan heb ik een stop melding in beeld van computer.

Als ik hem dan bij vul aan peil heb ik het idee dat hij het er uit werkt .

was laats nat van kvs bij draagarm bestuurders kant.

Ook geprobeert te ontluchten van het koelsysteem bij het kacheluitsluiting via dat gaatje als je de slang iets terug haalt.

Er zat toen wel lucht in , auto laten lopen temp 90gr kachel aan .

Een paar dagen later dit ontluchten herhaalt en zat wel weer lucht in .

Wat is er nu aan de hand. ,, kan verder ook geen lekkage ondekken.

wie weet er antwoord op, zou graag willen weten wat het is.

m.v.g. latnagel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk niet dat het de thermostaat is, al zal ik het ook niet helemaal uitsluiten. Ik denk dat je die KVS-lekkage eerst moet gaan aanpakken, het kan heel goed zijn dat je die rare waardes krijgt door lucht in je systeem. En van max naar min in 500 km is echt een lekkage. Dat kan via de koppakking zijn (niet te hopen) of ergens anders in het koelsysteem. Als dat op een hete plek is kan de gelekte KVS verdampen, het kan ook zijn dat hij alleen lekt bij hogere toerentallen dus tijdens het rijden, in beide gevallen vind je niets terug onder de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi

vanmorgen de thermostaat vervangen en heeft niks geholpen.

wel het lek gevonden van kvs . en lek bevind zich aan de achterkant van de motor en lekt boven op de automaatbak en loopt dan via zijkant bak bij de draagarm weg.

omdat daar weinig ruimte is kon ik het lek niet precies zien .slangen van de kachel die daar lopen zijn naar mijn mening niet lek p s . kachel werkt goed maar hoor ook soms een borrelend geluid in de kachel

dat geluid had ik ook voor het vervangen van thermostaat.

motor word 90 gr en tempmeter schommelt nog steeds .wat kan daar nu nog lekken bij achterkant motor iemand nog een idee. m.v.g. latnagel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

motor word 90 gr en tempmeter schommelt nog steeds..

 

 

Dat het ik ook met mijn auto ff 90 en daarna 60 of 0c en dan 90c

ff met de vagcom uitlezen

en toe had ik fout code 01039 COOLANT temperature sensor G2/G62

en toen een bij achterkant motor nieuwe sensor G2/G62 nr 059 919 501 A - 26,36 Euro erin en de code wissen en was de code weg en nu staat i op 90c dus niet meer schommel de meter

 

mijn advies met de vagcom uitlezen. voor je van alles te vervang voor niks. :mrgreen:

 

Groetjes Fai

post-13179-1423825420,6426_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja als het achterop de motor zit zul je daar toch echt even goed moeten zoeken. Weet niet welke motor je hebt maar bij de mijne had ik op een gegeven moment ook een gestage lekkage. Na zoeken bleek een van de 2 kachelslangen aan de bovenkant heel dicht tegen het schutbord te zitten. Er zat een bult op de slang, en op die plek een scheurtje. Waarschijnlijk had dat met schuren tegen het schutbord te maken.

 

Ik heb dat toen gevonden door de zaak helemaal schoon te maken, motor laten draaien en met een spiegeltje en een sterke zaklamp te zoeken. Toen kon ik zien dat de druppels langs de slang liepen.

 

Overigens had ik geen lucht in het systeem. Als je dat steeds hebt zou je bij een garage ook eens een test op uitlaatgassen in je koelvloeistof kunnen laten doen (want dan zou je een lekke koppakking hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi Ted.

vanmorgen van 10 tot 12.30 aan het kijken geweest waar het kvs lek weg komt maar niet duidelijk gevonden

en achterkant van het blok zit niks geen ruimte je kunt amper je tl looplamp kwijt .

Ook vanuit een smeerkelder de zaak bekeken.

En het stomste is als de motor goed op temp is 90gr dan lekt hij helemaal niet .

Alleen bij een klein stukje rijden b.v 5minuten als je dan er onder kijkt lekt hij.

Maakt dan ook niet uit bij draaiende motor of stilstaande motor lekt gewoon elke sec een drup kvs weg.

Het is een raadsel. wie weet raad

Volgende week ga ik wel naar de vw garage misschien komen we er dan uit.

MvG Latnagel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

opgelost

Het was toch de kachelslang.

Onder het rijden iets meer toeren en dan begon ie te lekken.

Meteen groot aangepakt en veel vervangen zoals, kachelslang, thermostaat,distributieriem, spanrol, waterpomp,alle riemen en dynamo want die had ook de geest gegeven.

Zat de eerste paar dagen nog wat lucht in het koelsysteem . maar na 3keer op en neer naar groningen ongeveer 600km

merk ik dat het lucht eruit is gegaan ( kon je borrelgeluid horen in de kachel en nu niks meer )

De passat rijdt weer geweldig. en kvs blijft mooi op peil .

 

Groeten Latnagel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
opgelost

Het was toch de kachelslang.

Onder het rijden iets meer toeren en dan begon ie te lekken.

Meteen groot aangepakt en veel vervangen zoals, kachelslang, thermostaat,distributieriem, spanrol, waterpomp,alle riemen en dynamo want die had ook de geest gegeven.

Zat de eerste paar dagen nog wat lucht in het koelsysteem . maar na 3keer op en neer naar groningen ongeveer 600km

merk ik dat het lucht eruit is gegaan ( kon je borrelgeluid horen in de kachel en nu niks meer )

De passat rijdt weer geweldig. en kvs blijft mooi op peil .

 

Groeten Latnagel.

 

 

 

hehe dat is mooi dat het je auto goed is nu

ik hoop dat je nog veel plezier van je passat.

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Arjen

 

Als de auto koud is loopt de meter langsaam op richting 90 gr

en zakt dan weer terug naar 50 gr dit herhaalt zich drie keer .

En na een minuut of 9 a 10 rijden staat de meter strak op 90 gr en maakt ook niet uit of je nou 40km /p.u rijdt

of 140km/p.u m.v.g. latnagel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden