Ga naar inhoud
  • 0

Schuren/Spuiten stootstrips 3B


Lohran

Vraag

Ik heb een vraagje m.b.t. het schuren en spuiten van de stootstrips van mijn 3B Variant.

 

De achterste 2 stootstrips heb ik origineel al gespoten (moet ik nog wel licht schuren en spuiten).

 

Maar de voorste moet ik zelf schuren en spuiten. Met wat kan ik het beste schuren (welk papier/korrel) om ze glad te maken? Kan het ook met een schuurmachine?

En om alles dezelfde kleur te krijgen, moet ik dan ook de achterste 2 stootstrips in de kunstofprimer zetten? Ondanks dat deze dus origineel al glad zijn.

 

Alvast bedankt!

 

PS: Zijkant bestel ik uiteindelijk nieuw i.v.m. het kapot gaan als je ze er af trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De strips moet je niet gelijk schuren, eerst even in de kunstof primer zetten, hechtmittel.

Daarna even schoon blazen, en met spuitplamuur er een laasgje op leggen, die licht schuren, en even weer kunstof primer, ivm open porieen in de kunstof, zo moet je doorgaan.

en laagje voor laagje leggen, dan vul je de ribbels, en maak je het helemaal glad, als origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben benieuwd of het blijft hechten uiteindelijk, ben wel benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ik overweeg zelf om het ook te doen nl. als mijn dak gespoten gaat worden. Ik lees ook dat de zij stootlijsten niet probleemloos te demonteren zijn, dan zou je deze altijd moeten vervangen door nieuwe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het bij mijn 3B pas nog laten doen :)

 

Maar uit ervaring van mijn vorige auto heb ik alle onderdelen zelf gespoten.

Het is heel belangrijk om de boel van te voren goed te ontvetten.

Ik zou zelf alles met de hand schuren, omdat er een bolling in de strip zit en je dit met je handpalm het mooiste glad krijgt.

Als je de ribbels wilt opvullen of beter gezegt als je ze er niet helemaal af wilt schuren, kun je een bus spuitplamuur kopen bij alle bouwmarkten, bij praxis is dit van het merk Alabastine.

Hou er rekening mee dat je dit klusje niet moet onderschatten, en zeker niet haasten door er gelijk te veel op te spuiten.

De eerste laag kunstof primer kun je het beste gemiddeld opbrengen daarna de eerste laag in kleur erop nevelen.

Dus deze moet dus niet gelijk dekken.

Vervolgens kun je het beste de volgende handelingen een keer of 4 á 6 keer herhalen tot dat je er zelf tevreden over bent:

 

-licht opschuren ( P 1000 / p 1200 ) dus de korrel

-vochtige doek afdoen

-spuiten

 

minimaal 45 minuten wachten

 

-licht opschuren ( P 1000 / p 1200 ) dus de korrel

-vochtige doek afdoen

-spuiten

 

minimaal 45 minuten wachten.

 

enz.. enz.. enz..

 

Als laatste kun je Blanke lak gebruiken voor een beschermende afwerking.

Hiervoor is 2 keer voldoende.

 

Ik heb het oa bij de achterlichten van me vorige auto gedaan,

Kijk maar.

592300075_5_KknI.jpeg

592300110_5_v71w.jpeg

592300153_5_Hi04.jpeg

592300232_5_LtOX.jpeg

592300194_5_FOVR.jpeg

http://94.100.121.140/592300001-592350000/592332501-592332600/592332549_5__rLf.jpeg

 

Je houd altijd een sinasappel huidje over,

Duze kun je met commandant na een weekje clean poetsen

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden