Ga naar inhoud
  • 0

Achterdeurslot van PassatVariant zit vast.


passat99v

Vraag

Dag allemaal,

De achterdeurslot van mijn passat zit vast - in het openstand. Met de autosleutel kan ik hem niet draaien.

Met de centraledeurvergrending werkt het ook niet - hij gaat niet op slot - alle andere deuren werken goed met CV.

Weet iemand de oorzaak hiervan en hoe kan dit opgelost worden?

 

Groeten/Ajay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, ik bedoel de achterklep.

 

Een paar maanden geleden was de gasdrukveer van de achterklep vervangen.

Is het mogelijk dat toen hebben ze misschien de kabels aangeraakt waardoor nu deze storing optreedt?

 

Opmerkelijk is wel dat de slot vast zit - met de sleutel kan ik hem helemaal niet draaien.

Ik heb geen verstand van maar het lijkt me wel dat mechanisch gezien moet het toch werken met de sleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, dat is gewoon het probleem van de slotcylinder.. even demonteren, schoonmaken en invetten en hij zal wel weer draaien.. meestal wordt dat slot niet gebruikt aangeziena alles vaak per AB gaat, achterkant van de auto wordt natuurlijk overmatig vies door wervelingen en dat kruipt in het slot..

 

Bij elke beurt spray ik in de sloten van de auto's die komen een soort wd40/smeermiddel in. Kan een hoop ellende voorkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is je probleem inmiddels opgelost? Wij hebben nl bijna hetzelfde probleem. AB achterklep werkt niet, hendel in portier om de achterklep te openen/sluiten werkt ook niet. Je hoort ook geen klik of zo. De sleutel in het slot kun je wel draaien maar de klep gaat niet op slot. Weet iemand een oplossing of wordt het een nieuwe slotmotor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vorige week ook een clublid gehad met een soortgelijk probleem, die had op vakantie bij een dealer al iets laten vervangen, na een dag of wat werkte het (toch) niet meer. Signalen met VCDS nagekeken en die werken allemaal. Stroom kreeg het motortje ook.. even de mijne overgebouwd en het werkte weer.. zat dus in het (nieuwe) motortje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag allen,

 

Ook ik heb een probleem met mijn achter klep dat deze niet meer open wil met mijn AB maar met de sleutel gaat het wel.

Ik vind veel suggestie's maar ik kan nergens lezen hoe je de bekleding van de achter klep moet halen. Buiten dat ik vier schroeven heb verwijderd vind verder niets om te demonteren. Hoe of waar zit hij dan ergens geklemd. Ik moet er bij zeggen dat ik niet heel veel ervaring heb met mijn VW variant, maar ik dacht het nu eens tijd wordt om dit probleem eens zelf op te lossen.

Alvast bedankt voor de moeite om mij uitdaging te lezen.

 

Gr. Flashback

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden