Ga naar inhoud

Waterlekkage Passat CC


Friese CC

Aanbevolen berichten

Bij het openen van de rechterachterdeur van mijn Passat CC komt, na regen, een heerlijke plons water naar buiten.

De rubbers van deze deur zijn inmiddels door de dealer vervangen. Het was even goed. Maar helaas. Vervolgens heb ik de deur wat "strakker" gezet. Dit bleek goed uit te pakken. Nu is de situatie weer als eerst.

Wie heeft hier ervaring mee, of een oplossing?

 

Help!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is je vraag nu precies? Uit je verhaal begrijp ik dat het strakker zetten goed uitpakte, dus dat het probleem is opgelost. Maar ik begrijp uit je vraag dat dat toch niet het geval is?

 

Hoe dan ook, er staat me iets van bij dat er nog een CC was op dit forum met hetzelfde probleem, maar ik weet zo niet meer hoe dat afgelopen is. Ik meende dat dat probleem niet echt te verhelpen was omdat de constructie van de goot niet echt adequaat is maar of dat klopt...

 

(Ik doe je andere topic even op slot, 2x dezelfde vraag neerleggen werkt nogal verwarrend.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 3V,

 

Na aankoop van mijn auto stroomde er na elke regenbui water naar buiten bij het openen van de rechterachterdeur.

Ik ben hiermee bij de dealer geweest en de 2 rubbers zijn vervangen. Resultaat: probleem opgelost.

Na 2 weken: terug bij af. Weer een kleine zondvloed.

Toen heb ik het portier strakker gezet. Resultaat: probleem opgelost.

Echter, na 2 weken weer wateroverlast.

Conclusie: ondanks nieuwe rubbers (probleem tijdelijk opgelost) en strakker zetten van het portier, wat ook tijdelijk hielp, heb ik dus weer hetzelfde probleem als ca. een maand geleden: water!

 

Ik hoop dat deze uiteenzetting verhelderend werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's inderdaad een stuk beter :wink:

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet maar helaas zijn er nog niet zo heel veel CC-bezitters op dit forum. Hoe dan ook lijkt het erop dat er water in de rubbers blijft staan wat naar beneden komt zetten als je de deur opent. Je zou al een heel stuk verder zijn als je kunt ontdekken waar dat water dan precies blijft staan want dan kun je ook naar oorzaken op zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden