Ga naar inhoud
  • 0

Carkit over radio


Volkswagen

Vraag

Goedendag allemaal,

 

Ik heb een vraag, en wel de volgende.

 

Momenteel hebben wij een Volkswagen passat 1.9 TDI 100 PK Arctic. Met een VDO Daytone MS 4200 RS radio + een Nokia 6310 carkit.

 

Nou is deze wagen verkocht, en wil de gelukkige koper de radio + carkit houden. Over een week krijgen wij onze andere passat, type BG, zonder radio en zonder Carkit.

 

Nou kan ik net zo'n radio nieuw krijgen op internet voor 4-5 bankjes. Op mijn werk hebben we nog een aantal van deze carkits liggen:

 

6310icarkit.jpg

 

Nou is mijn vraag, kan ik deze ook inbouwen zonder de speaker, zodat ik het geluid hoor over de radio? En hoe zit het met de GSM antenne? Zit die al in de auto? En de GPS? Zit die bij de radio in of niet?

 

Graag wat reacties.

 

EDIT: Of zijn er misschien inbouw schema's ergens te vinden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Standaard zit er geen GSM antenne in een 3bg.

Die moet je plaatsten op de voorruit, aan je rechterkant tussen de 2 lijntjes.\

Daar zit namelijk geen metaal in de ruit.

Vaak zit die GPS antenne wel bij de radio, die zou je makkelijk kwijt kunnen helemaal achter in, onder het dashboard onder de voorruit.

 

 

NokiaCark91:

Rood-plus over contactslot

Geel-Constante plus

Groen-?? zouhet niet weten

Zwart-Massa

Blauw-mute van de autoradio

Ik zou toch die losse speaker gebruiken, die is speciaal voor spraak en klinkt erg duidelijk, die je net achter je voetenafscherm kunnen bevestigen.

Dan zie je hem niet, maar hoort hem wel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil niet de complete hemel open trekken, daar heb ik geen zin in.

 

MOmenteel zit er een antenne op de BG, een stang met een draad eromheen gewikkeld, ik weet niet of dit een speciale is?? Maakt ook niet uit, er kan wel een plakding op het raam.

 

Het enige waar ik mee zit, ik wil absoluut de speaker niet gebruiken, maar mooi via de radio. Net zoals nu, is super mooi. Maar kan dat wel met zo'n radio??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die mute draad zorgt voor onderbreking van het audio signaal maar niet voor overname van de speakers door de kit. Oftewel: je telefoongeluid blijft over dat kleine spiekertjen gaan en niet iedereen vind dat goed genoeg.

 

zelf heb ik die box ertussenuit gehaald omdat het geluid van dat kleine speakertje mij beter bevalt. de radio mute wel maar laat ook (naar keuze) wel de navi aanwijzingen door. Die komen dan weliswaar door het gesprek heen, maar dat liever dan (weer eens :embarassed: verkeer rijden door te ouwehoeren ipv op te letten waar ik naar toe rij. Kan nou eenmaal niet meer dan 2 dingen tegelijk: bellen en op flitsers letten gaat nog, maar ook nog richting erbij,..,,)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die mute draad zorgt voor onderbreking van het audio signaal maar niet voor overname van de speakers door de kit. Oftewel: je telefoongeluid blijft over dat kleine spiekertjen gaan en niet iedereen vind dat goed genoeg.

zelf heb ik die box ertussenuit gehaald omdat het geluid van dat kleine speakertje mij beter bevalt.

Jah had ik ook, over het spiekertje, en het beviel met goed.

De radio mute wel maar laat ook (naar keuze) wel de navi aanwijzingen door. Die komen dan weliswaar door het gesprek heen, maar dat liever dan (weer eens :embarassed: verkeer rijden door te ouwehoeren ipv op te letten waar ik naar toe rij. Kan nou eenmaal niet meer dan 2 dingen tegelijk: bellen en op flitsers letten gaat nog, maar ook nog richting erbij,..,,)

Ik heb nu alles in 1;nav., bluetooth carkit (dit kan ook :) )

En ik vindt dit heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden