Ga naar inhoud
  • 0

235/40/18 & ET35 onder een 3C


Thijs de Graaf

Vraag

Vraagje!

 

Ik kan nu een set R36 replica's kopen voor op mijn 3C.

Dit is met de hierboven aangegeven maten (235/40/18 ET35).

Nu zou ik graag willen weten of dit zonder problemen gaat.

Vind het zelf mooier als het wiel iets verder naar buiten staat als standaard, maar ook weer niet te ver.

 

Misschien dat iemand dezelfde banden/velgen maat heeft en mij dit kan vertellen, of laten zien via foto's?

 

Alvast bedankt,

Thijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Over de bandenmaat valt niet te klagen, geeft een gevoel alsof de auto geplakt is op de asfalt. De wiel zal er niet veel van buiten staan dan zou je toch spoorverbreders moeten halen. Als je in de toekomst denkt dat je veel gewicht (bagage, caravan etc.) zal dragen, zou ik je adviseren om niet voor spoorverbreders te gaan. Tijdens mijn rit naar Turkije met veel gewicht natuurlijk. Achterste 2 modderkuipen gescheurd doordat de banden er tegen aan kwamen. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Over de bandenmaat valt niet te klagen, geeft een gevoel alsof de auto geplakt is op de asfalt. De wiel zal er niet veel van buiten staan dan zou je toch spoorverbreders moeten halen. Als je in de toekomst denkt dat je veel gewicht (bagage, caravan etc.) zal dragen, zou ik je adviseren om niet voor spoorverbreders te gaan. Tijdens mijn rit naar Turkije met veel gewicht natuurlijk. Achterste 2 modderkuipen gescheurd doordat de banden er tegen aan kwamen. :angry:

 

Spoorverbreders ga ik niet aan beginnen, denk ik.

Bij mij is het meer de vraag dat ik nu met 215/55/16 en ET 45 rijd, en wil overgaan op bovengenoemde.

 

Dus band van 215 naar 235 en ET van 45 naar 35, weet zelf niet hoeveel dit zal schelen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thijs,

 

ik heb een jaar lang rond gereden op wielen met een ET van 35. De bandenmaat was de standaard maat voor een Bluemotion, 205/55/16. Dit wiel kwam al dusdanig ver naar buiten, buitenzijde band = buitenzijde wielkast, dat bij zware belading de banden de wielkasten raakten. Kemal schreef ook al over deze ervaring, bij hem is het fout gegaan d.m.v. kapotte modderkuipen. Bij mij gelukkig niet, dit voorjaar heb ik nieuwe wielen gekocht. ET 45 = standaard 3C, wel zijn de wielen een slag groter 17 inch. Ondanks de bredere band, 225/45/17, t.o.v. de vorige vallen de wielen nu binnen de wielkasten.

Conclusie: Een ET-waarde van 35 kan wel, let echter op bij zware belading van je auto. Dan kan e.e.a. aanlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden