Ga naar inhoud

aandachtspunten elektrisch interieur inbouwen.


mvho123

Aanbevolen berichten

In de kennisbank wel een artikel gevonden voor een handmatig verstelbare stoel uitbouwen maar niet van een elektrisch exemplaar.

Ik wil de voorstoelen vervangen voor elektrisch verstelbare exemplaren met memory functie en stoelverwarming.

Nu heb ik alleen stoelverwarming, kan iemand mij vertellen wat de aandachtspunten zijn en of het erg veel werk is?

Tevens wil ik dan ook de achterbank vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewone e.l. verstelling is + en - aansluiten en het werkt.

Memory heb je diverse aanpassingen nodig. o.a. aan je comformodule, om alles goed werkend te krijgen. als je ook je spiegels er mee wilt sturen, moeten je spiegels ook aangepast of vervangen worden.

kijk maar ff op deze site http://www.passatplus.de/umbauteile/sch ... alter2.htm dan zie je onderaan het verschil kwa aansluit draden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat ligt er niet.

Aangeboden interieurs zijn vaak ook zonder airbag en gordels.

Die moet je ook overzetten waardoor dus de bekleding van de leuning moet.

In achterbank leuning zit ook een gordel die meestal kapot gesneden wordt. (vraag nier waarom, het is slechts 1 schroef werk om het heel te houden)

Daarvoor moet dus de leuning bekleding er af.

De leuningen achter zitten met 1 (ja echt) schroef vast en de zittinge met 4, dat is klusje van niks.

+ en - van de zekering kast trekken is niet zo moeilijk, je moet dan alleen nog 2 canbus draden daarbij trekken en in de buurt van zekering kast verbinden.

Ik weet alleen niet of alle regelapparaten de memory functie ondesteunen.

Je hebt namelijk een hoge,- en lage uitvoering daarvan.

Zie je het nog zitten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon elektriek is goed te doen. Niet bang zijn, want je hebt maar 2 stoel aan te sluiten.

ik zal vanavond wel even een plaatje van de zekering kast opzoeken met welke contacten je kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden