Ga naar inhoud
  • 0

Tip: bij slecht oprollen van gordels


drieb85

Vraag

(Deze tip heb ik ook op de tdiclub gezet. maar uiteraard ook nuttig voor de benzine passatrijders.)

 

Indien je een slecht oprollende gordel in je Passat hebt zitten, en dan bedoel ik een gordel die nog steeds niet is opgerold op het moment dat je al bijna buiten staat

 

dan kun je naar de VW dealer gaan. Die zetten er dan gratis een nieuwe bestuurders- en bijrijdersgordel in.

 

Dit is een 100% coulance regeling en je auto hoeft niet in onderhoud te zijn bij de dealer om ervoor in aanmerking te komen. Enige voorwaarde is dat je auto niet ouder is dan 72 maanden en dat je er niet meer dan 1 miljoen km mee gereden hebt.

 

Wat moet je doen?

Ga je VW dealer en zeg dat je gordels niet goed oprollen en maak ze erop attent dat er een 100% coulance regeling (op loon en onderdelen) voor bestaat. Dat zoeken ze op in de computer en als het goed is bevestigt deze dat.

 

Dan gaat een VW monteur even je gordel uitbouwen om te kijken welk type erin zit (er zijn meerdere gordeltypes door elkaar gebruikt) en deze wordt dan besteld en vervolgens gemonteerd.

 

Als het goed is..........

 

Bij mij waren ze vergeten de bestuurders gordel te bestellen. Rolt deze dan ook slecht op? Uhhh, is 20 seconden slecht?

 

Goed, een paar dagen later kon ik terugkomen om deze alsnog te laten vervangen. Aan het eind van de dag was de auto klaar. Toch even controleren..... Helaas die rolde nog beroerder op en bovendien was de de gordelstof beschadigd.

 

Vervolgens is deze opnieuw besteld en twee dagen later succesvol gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mij ook het geval en ga dat eens even na bij de dealer in Den Heder van de week, jullie horen het nog wel van me van de week.

Groeten Marcel

 

Ik heb de dealer gebelt met de vraag of zij van een coulance regeling af wisten voor die gordels, nee dus maar moest het ff na kijken. Dus ik dat uit gelegt van dit verhaal op het forum, en toen zij hij garantie daar ben je van verzekerd maar een coulance regeling niet, want dan komen ze alleen voor garantie en coulance bij de dealer en onderhoud bij een gewone garage. Dus ja allemaal wat verschillende verhalen. Maar hij ging het nakijken, moren ga ik daar heen om de boortcomputer te resetten en eventueel vor die gordel en waarschijnlijk voor een nieuwe luchtmassameter. Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

toen heb ik Pon gebeld en die wisten ook niets af van een coulance regeling van die gordels. Geluk moet je hebben denk bij de dealer.

 

Ik denk dat je een niet zo hulpvaardig persoon hebt aangetroffen.

 

Tip1: laat je dealer beller naar één van hun collega dealers die mensen wel hebben geholpen.

 

Tip2: vraag bij de dealer als het niet lukt naar de after sales manager of chef werkplaats

 

tip3: stuur een brief naar Pon dat je een passat hebt met het gordelprobleem en vraag om coulance. Zeker weten dat je dan wel nieuwe gordels krijgt. Plaats vervolgens de schriftelijke reactie van Pon op dit forum. Dan hebben anderen hier ook wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden