Ga naar inhoud
  • 0

Tip: bij slecht oprollen van gordels


drieb85

Vraag

(Deze tip heb ik ook op de tdiclub gezet. maar uiteraard ook nuttig voor de benzine passatrijders.)

 

Indien je een slecht oprollende gordel in je Passat hebt zitten, en dan bedoel ik een gordel die nog steeds niet is opgerold op het moment dat je al bijna buiten staat

 

dan kun je naar de VW dealer gaan. Die zetten er dan gratis een nieuwe bestuurders- en bijrijdersgordel in.

 

Dit is een 100% coulance regeling en je auto hoeft niet in onderhoud te zijn bij de dealer om ervoor in aanmerking te komen. Enige voorwaarde is dat je auto niet ouder is dan 72 maanden en dat je er niet meer dan 1 miljoen km mee gereden hebt.

 

Wat moet je doen?

Ga je VW dealer en zeg dat je gordels niet goed oprollen en maak ze erop attent dat er een 100% coulance regeling (op loon en onderdelen) voor bestaat. Dat zoeken ze op in de computer en als het goed is bevestigt deze dat.

 

Dan gaat een VW monteur even je gordel uitbouwen om te kijken welk type erin zit (er zijn meerdere gordeltypes door elkaar gebruikt) en deze wordt dan besteld en vervolgens gemonteerd.

 

Als het goed is..........

 

Bij mij waren ze vergeten de bestuurders gordel te bestellen. Rolt deze dan ook slecht op? Uhhh, is 20 seconden slecht?

 

Goed, een paar dagen later kon ik terugkomen om deze alsnog te laten vervangen. Aan het eind van de dag was de auto klaar. Toch even controleren..... Helaas die rolde nog beroerder op en bovendien was de de gordelstof beschadigd.

 

Vervolgens is deze opnieuw besteld en twee dagen later succesvol gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Jaaaa ik dacht al, ben ik de enige met dit probleem :D

 

Dat ding van mij moet ik gewoon terug drukken.

Tis maar goed dat ik niet bij de brandweer zit anders zou ik de brandweer niet gehaald hebben :wink:

 

Dus tis coulance 100% for free? :lol::lol::lol: Beter!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo dank je wel ,leuk van die gordels,maar ik kwam met mijn passat variant sportline van 2001,bij pouw deventer, nee hoor meneer roelofs we weten nergens van, wel wil de werkplaats een beetje olie geven en dan lukt het wel weer nou nee hoor ik ga voor vervanging zei ik.dus ik ging daar heen maar kwam geen spat verder, kun jij mij berichten dank alvast voor hulp, gr henk roelofs schalkhaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik heb ze een paar weken geleden laten vervangen. 100% coulance.

 

Ik heb vantevoren gevraagd aan de balie, of ze me de 100% coulance-regeling kunnen bevestigen. En dat konden ze.

 

Dus snel een afspraak gemaakt, omdat de mijne in dezelfde week nog zou verjaren.... hehehe :lol:

 

En op de rekening staat netjes dat de gordels en arbeidsloon 100% vergoed worden.

 

Bij het ophalen van de passomaat gewoon sleuteltjes overhandigen en een goede rit gewenst.

 

8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, heb ik ook last van een gordel die niet tot zeer slecht oprolt. Ik ben zeer benieuwd naar de coulance regeling. Om het wel niet spel van de verschillende dealers uit te sluiten heb ik besloten om mijn probleem bij PON neer te leggen. Zodra ik antwoord van ze heb zal ik het hier laten weten, en dan hebben we hopelijk meer duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja PON, ik denk dat is de overkoepelende in NL, die zal het weten, ware het niet dat ik van hun inderdaad een antwoord krijg met het verzoek contact op te nemen met de aftersales manager van de dealer.

 

Dus ik ga toch maar eens langs bij de dealer, kijken wat ze kunnen en willen doen.

 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het heeft even geduurd maar ook mijn gordels zijn vervangen :)

Century Groningen heeft eerst twee keer de optie van siliconenspray op de gordels toegepast, waardoor ik na 2 weken weer bij hun stond.

Nu dus vervangen (duur grapje als je het zelf doet, vooral met die gordelsspanners die meereageren op de airbags). :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je pech hebt...

 

Hier is al eens een topic over geweest, kan hem alleen zo snel even niet vinden.

 

De garantie / coulance was in ieder geval tot 72 maanden en niet meer dan 1.000.000 kms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook bij beemsterboer geweest maar dan in Hoorn. Probleem uitgelegd. Rob kijkt ff in ze boekie en gelijk besteld. Volgende dag binnen en erin laten zetten. Wat een verschil "!!!!

 

 

mvgr.

 

robbie

 

 

 

 

keek schreef:

ben naar de vw dealer in Enkhuizen geweest maar die willen het alleen maar schoonmaken en niet gratis. slecht oprollen is volgens hen niet kapot dus vooralsnog geen coulance

 

 

Laat ze bellen naar Pon of ga naar een andere dealer. je hebt er recht op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na Enkhuizen heb ik de vw dealer in Hoorn geprobeerd. Ook daar helaas geen succes. Ze vroegen naar de leeftijd van de auto ( 5½ jaar ) en de km stand ( 212000 ). Ze kwamen terug met de mededeling dat er geen modificatie bij hen bekent was.

ga nu maar eens pon incchakeken want ik blijf het proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden