Ga naar inhoud
  • 0

vermogensverlies 1.9 tdi


jerdkamp

Vraag

Ik heb een passat 1.9 tdi (rode di) uit 2000. Ik zal proberen het probleem zo goed mogelijk te beschrijven. Tijdens mijn vakantierit met voor het eerst een caravan er achter viel toen ik in z'n 5 (1900 toeren) reed plotseling het vermogen voledig weg. Ik ging licht heuvel op en moest terug naar z'n 3. Ik kon op de boordcomputer zien dat hoeveel gas ik ook gaf het verbruik niet boven de 9/100 kwam. De eerste gelegenheid ben ik gestopt en heb de motor afgezet.Omdat ik niets kon zien heb ik hem weer gestart. De motor liep weer perfect. Het probleem heeft zich nog een aantal keer voorgedaan. In Duitsland heb ik hem door een VW Dealer laten uitlezen maar die konden niets vinden. Op de rest van reis viel het me op dat de motor bij zwaarder werk zwar rookt. Hij verbruikt nauwelijks olie. Omad ik het idee had dat het mogelijk aan het lage toerental lag heb ik de terugweg (1400 km) niet meer in de 5 gereden maar in z'n 4 waardoor het toerental op 2800 (100KM per uur) ligt. Nergens last van gehad. De duitse dealer mompelde iets over een klemmende turbo die ze we zouden kunnen veravangen (1200 euro) :shock: mijn eigen dealer kon ook niet met een verklaring komen. M'n caravan is trouwens aardig vettig zwart aan de voorkant. Wie heeft er een idee wat het probleem zou kunnen zijn.

 

Toevoeging vrijdag 18 augustus

Het probleem van het vermogensverlies zou kunnen komen van een haperende laaddruk regelklep. Dit was de foutmelding die in het geheugens van de boordcomputer stond. Op de uitdraai van het uitlezen in duisland (ik had een kopie meegevraagd) stond ook al dat het een opgetreden fout was. Ik weet niet precies wat deze klep doet maar zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens de garage hoeft het kenteken niet aangepast na tuning vandaar dat het er niet in staat. Ik heb ze natuurlijk naar het soort chip gevraagd maar moet even wachten tot de chef werkplaats tergug is van vakantie.

 

Het probleem van het vermogensverlies zou kunnen komen van een haperende laaddruk regelklep. Dit was de foutmelding die in het geheugens van de boordcomputer stond. Op de uitdraai van het uitlezen in duisland (ik had een kopie meegevraagd) stond ook al dat het een opgetreden fout was. Ik weet niet precies wat deze klep doet maar zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geen idee wat laaddruk regelklep doet, maar bij een Citroen met dynamische vering kan ik me er wel iets bij voorstellen. ;)

 

Zijn model en type aanduidingen erop geplakt? Zitten die niet met een stifje vast in de carroserie? Hoe kan ik ze eraf krijgen?

 

Mijn rode i is verbleekt en ziet er niet meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens de garage hoeft het kenteken niet aangepast na tuning vandaar dat het er niet in staat. Ik heb ze natuurlijk naar het soort chip gevraagd maar moet even wachten tot de chef werkplaats tergug is van vakantie.

 

Het probleem van het vermogensverlies zou kunnen komen van een haperende laaddruk regelklep. Dit was de foutmelding die in het geheugens van de boordcomputer stond. Op de uitdraai van het uitlezen in duisland (ik had een kopie meegevraagd) stond ook al dat het een opgetreden fout was. Ik weet niet precies wat deze klep doet maar zou dat de oorzaak kunnen zijn?

 

"Officieel" zou je bij meer dan 50% vermogenstoename aanpassingen op je kenteken moet doorvoeren, doet geen mens hoor.

 

Is dat niet die N75 klep? DM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden