Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 Loudness aan?


shaammda

Vraag

Ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plaatst post. Ik heb de RNS510 in mijn nieuwe 3C. Weet iemand hoe ik kan zien of achterhalen dat de Loudness is ingeschakeld. De bas klinkt zo dof. Ik heb hiervoor andere auto's gekocht met simpelere geluidsinstallaties waarbij de bas veel beter was. Ik heb daarom zo een gevoel dat de Loudness uit staat.

 

Ik heb eerdere posts gezien dat er een hidden menu is. Maar deze kan je alleen zien als je in VAG.com een betreffende bit aanzet. Heb helaas geen VAG.com en weet ook niet of anders de lease maatschappij er later een probleem van gaat maken.

 

Kan iemand met deze vraag helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geluidsinstellingen lijken mij standaard te vinden in de menu's.

Staat er niks over in de gebruiksaanwijzing?

 

verplaatst

 

Jasper bedankt voor het verplaatsen naar de juiste groep.

 

De manual rept niet over "Loudness". In de userinterface te bereiken via TONE kan je alleen bas/mid/treble instellen. Ik las op internet dat voor de RNS510 de loudness instelling een is die via een secret menu is te zien.

 

Als je de hidden menu wilt activeren dan zou het volgende moeten gebeuren:

 

RNS 510, instellen van diagnose-menu / secret menu:

Ga naar [37 - Navigatie], dan naar [Adaptation - 10], dan naar kanaal 50, verander daar de '0' in een '1'.

p.s. in post http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=106&t=33175 wordt ook gesproken over de secret menu.

 

en daarna zou je via de setup-knop indrukken op een secret menu krijgen waar je loudness uit/aan kan zetten.

 

Ik weet niet of het inmiddels met de laatste firmware mogelijk is op een andere manier de loudness setting te bekijken/wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je "loudness" staat uit op het moment dat je een versterkt setje speakers in je auto hebt zitten van VW.

Nu is het naar mijn idee wel zo dat de speakers van een 3C waardelozer klinken dan de standaar speakers van een 3BG! Laten we het maar niet over de Golf / Jetta hebben, want dat is helemaal PEOP! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zeg ik. ;)

 

Helaas staat de verborgen menu niet aan bij mij en ik mijn gehoor zegt (kan het nog niet controleren) dat de Loudness niet aan staat. Binnenkort naar de dealer en hopen dat hij de menu wilt unlocken voor me als ze met VAG.com om kunnen gaan. Fingers crossed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden