Ga naar inhoud
  • 0

Wat praktische tips gevraagd


MarcMN

Vraag

Ik hoop dat ik wat advies over het volgende kan krijgen; Ik wil een setje LM laten stralen / spuiten. Hiervoor heb ik de mogelijkheden op mijn werk, echter niet aktief in automotive branche. Ik heb de velgen ontdaan van banden / ventielen en plaklood. Maar moet men nu opletten bij stralen bij bijv. de zitting voor het ventiel ivm afdichting nieuw ventiel? En het velgbed kun je ook probleemloos stralen zonder dat een optimale afdichting van de band op velg in het gedrang komt?

 

Na het stralen wil ik de velgen laten voorzien van een wash/hechtprimer en vervolgens Epoxy / 2 comp. lakbehandeling. Deze coating gebruiken wij voor industriële aandrijvingen ivm stoot/krasvastheid.

 

Is dit de juiste manier of moet ik rekening houden met andere zaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Houd ook rekening met temperatuurbestendigheid van de lak/coating. Coatings willen nog wel eens zacht worden bij hogere temperaturen en dan krijg je heel snel last van inbrandend remstof. En met name de voorwielen kunnen behoorlijk warm worden bij bijvoorbeeld een ritje in de bergen of een sportief gereden bochtenparcoursje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar heb je gelijk in ja. Maar de coating die ik wil laten gebruiken wordt ook toegepast op elektromotoren welke toch probleemloos >80 graden kunnen worden op de oppervlakte. Nu begrijp ik dat remmen wellicht meer warmte kunnen afgeven dus ik zal dat zeker even controleren!

 

Nu moet ik ook toegeven dat het er (nog) niet echt ruig aan toe gaat in de Passat met het standaard onderstel... Na de wielen maar eens gaan kijken voor een juiste verlaging. Ben echt benieuwd wat dat zal opleveren, ga me er wel steeds meer aan ergeren. Denk je dat ongeveer het zelfde te behalen is als een 3-serie (sorry maar dat is voor mij toch nog steeds de maatstaf voor sportief sturen in een personenauto) met sportonderstel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk je dat ongeveer het zelfde te behalen is als een 3-serie (sorry maar dat is voor mij toch nog steeds de maatstaf voor sportief sturen in een personenauto) met sportonderstel?

Nee. Vergelijk alleen maar even voorwiel- en achterwielaandrijving, carrosserie (stijfheid) is anders etc. Uiteraard is een verlaging wel fijner bij de standaard Passat. E.e.a. afhankelijk van je set (veren + dempers).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden