Ga naar inhoud
  • 0

Knipperende Climate Control


soem

Vraag

Hallo allemaal, wie kan mij helpen.

 

Sinds kort als ik mijn auto start begint mijn climate control te knipperen, na korte tijd is het dispay weer normaal. Alleen de airco blaast geen koude lucht :cry:

 

Met de "handmatige" diagnose functie (zonder VAGCOM) krijg ik de volgende codes te zien:

 

25b-02

4F7-02

4F8-02

4FA-02

318-02

000-00

 

Weten jullie misschien wat deze codes betekenen? Hoe vertaal je deze naar de gerrit speek codes?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp :lol:

 

Grtjes,

Soem, Haarlem

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Upseel, bedankt voor de info :)

 

Volgens mij is dit het probleem:

 

00792 nl Airconditioning: drukschakelaar (F129) indien ik op AUTO druk om de airco in te schakelen hoor ik ook geen klik geluid. Is deze schakelaar makkelijk te vervangen? iemand een idee wat deze schakelaar kost?

 

Grtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien heb je wat aan mijn verhaal.

 

Ik heb hetzelfde probleem met mijn climate control. Ook bij mij geeft de foutcode aan dat de drukschakelaar kapot zou zijn. Het display knippert als ik het contact aanzet. De airco ventilator slaat niet aan en ik hoor ook geen klik wanneer ik bij draaiende motor de airco inschakel.

 

Net bij Airco Mobiel geweest in Heemstede, na diagnose bleek het niet aan de drukschakelaar te liggen maar aan een doorgesleten aircoslang die achter de bumper zit aan de passagierskant. De slang is besteld net als een een nieuwe droger unit. (die vervang ik ter preventie) Ik hoop dat hiermee mijn problemen zijn opgelost. Ik zal je op de hoogte houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de auto weer terug en alles werkt weer zoals het hoort. Geen geknipper meer op het display en als ik de airco aanzet komt er weer ijskoude lucht uitstromen. De hogedruk slang en de filter-droger unit zijn vervangen, daarbij is het gas ververst samen met olie en contrast vloeistof. Laat de zomer nu maar komen!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Airco Mobiel krijg je een gratis check-up van je airco. Dat heb ik ook gedaan met mijn auto en die van mijn vrouw. De auto van mijn vrouw hoefde alleen gevuld te worden. Daar is ook contrastvloeistof toegevoegd om later makkelijk te kunnen zoeken naar eventuele lekkages. Zo'n beurt kost je ongeveer 100 euro. Met een maand of drie wil Olof de auto terug hebben om het systeem na te lopen op lekkages. Dan wordt ook bij deze auto de filer/droger unit vervangen. Mijn Passat was iets duurder om dat ik naast de hogedrukslang ook de droger/filter unit heb vervangen.

 

De droger/filter unit kost niet zo heel veel. Ik dacht iets van 50 euro inclusief btw. Het is wel een heel belangrijk onderdeel van je airco systeem. Zie het net als het preventief vervangen van de waterpomp als je toch de distributie riem doet. Het kost bijna niks extra qua arbeidsloon maar beschermd je wel tegen toekomstige hoge kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden