Ga naar inhoud

De passat kunnen ophalen bij VAG techniek.


jorrin76

Aanbevolen berichten

Zoals al eerder gemeld heb ik de passat begin deze maand na het ophalen bij de verkoper een half uur later bij VAG Techniek in Nuenen neergezet voor aardig wat reparaties.

 

Vrijdag kon ik hem ophalen want dan zouden de laatste werkzaamheden plaatsvinden zo gezegd zo gedaan.

Ik had van Martin te horen gekregen dat een uur of 5 wel vroeg genoeg was maar ja filerisico en zeer ongeduldig en nieuwsgierig als ik was was ik er al om een uur of 3 :lol:

 

De Passat was toen nog neusloos aangezien het hele blok eruit geweest is.

Zal voor het gemak eerst even een lijstje geven van de reparaties:

- Distributieriem vervangen incl waterpomp (uiteraard met alle riemen rollen en spanners)

- Krukaskeering

- Koelvloeistofflens achterzijde blok vervangen (was gescheurd)

- Carterpanpakking vervangen (lek)

- Onderhoudsbeurt AG4 bak (olie en filter vervangen)

- AGR klep mechanisch dicht

- Luchtmassameter vervangen

Zoals jullie zien geen reparatie die je graag bij de stealer zou laten uitvoeren aangezien dit flink in de papieren zou lopen.

 

Toen ik kwam was Martin dus het motorcompartiment weer aan het schoonmaken en dichtbouwen.

Vervolgens was de onderhoudsbeurt van de Automaatbak aan de beurt. netjes de filter vervangen en na inspectie weer dichtgebouwd met nieuw filter, pakking en ring en nieuwe verse olie.

 

Ondertussen heb ik aardig wat mensen voorbij zien komen en zelfs nog een tijdej met een forummember zitten praten die daar ook met zijn Passat was, aangenaam Patrick (Divemaster) en ik hoop dat de jouwe morgen ook weer helemaal klaar is.

 

Toen Martin helemaal klaar was was het de beurt aan Lucas om de wagen eens rijdend te loggen......ik was er nu toch en zag een chiptuning wel zitten :P

Daar kwam naar voren dat de luchtmassameter de geest gegeven had, dus deze ook direct vervangen.

Daarna heeft Lucas een nieuwe chip gebakken en nog enkele VAG com aanpassingen gedaan.

 

Ondertussen was het over achten toen ik vertrok, maar door de heren werd er geen moment aan gedacht om de dag af te blazen voordat mijn passie klaar was.

Onderweg naar huis genoeg tijd gehad om van de heerlijk rijdende passat te genieten.....heerlijk.

 

Ben met mijn vorige VW`s bij aardig wat garage`s geweest maar ik durf te zeggen dat ik hier de beste service ooit gekregen heb.

Mooi bedrijf met duidelijk mensen die ook liefde hebben voor de auto`s waar ze aan werken en voor auto`s in het algemeen. Kan het iedereen aanraden als je van goede service, originele onderdelen, vakmanschap, klantvriendelijkheid en messcherpe prijzen houd.

Mijn volgende beurten en reparatie`s, en tja ondanks de goede staat van de 11 jaar oude B en de lage km`s is dit onontkomelijk, gaan zeker weer bij Martin en Lucas gebeuren.

 

Heren hartstikke bedankt en nogmaals complimenten voor dit mooie bedrijf wat jullie hebben.

 

Tot volgende keer(al hoop ik dan wel een kleiner lijstje te hebben :lol: )

 

Jorrin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker......maar deels was natuurlijk ook gewoon preventief onderhoud (bak olie en waterpomp) en wensen (AGR dicht) en de chiptuning.

Tevens was hier rekening mee gehouden bij aanschaf en is er nog aan de prijs onderhandeld om dit te kunnen repareren.

Maar idd tis super verholpen allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kwam qua uren goedkoper uit. zeker gezien de koelwaterflens achter op het blok en volgens mij moet anders de ophanging gelost worden om het carter te vervangen ? :blink:

Ik ben geen monteur anders deed ik het zelf en t maakt me ook niet uit hoe het gedaan wordt als het maar goed is ! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koelwaterflens is best shit om erbij te kopen. zit krap van achter.

om het carter de (de)monteren moet het subframe half gezakt worden. (de 2 voorste dragers)

 

op hoeveel PK zit je nu ?

 

Kijk...iemand die er verstand van heeft..ik geloof je direct :wink:

 

Ik durf het niet te zeggen hoeveel PK`s hij is niet op een rollerbank geweest maar ik merk wel dat ie veel beter reageert en doortrekt nu.

Volgens opgave op de site zou t 140 pk zijn maar met een automaat word er iets voorzichtiger getuned ivm het koppel begreep ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden