Ga naar inhoud
  • 0

Spatlappen over de grond


Retort308

Vraag

Hoi,

 

Mijn 3BG tdi Variant V6 Highline 4Motion uit 2003 heeft nieuwe shocks. 4 Nieuwe Koni's FSD. Comfortabele dingen die je op een klaverblad niet in de steek laten. Ze dulden echter geen andere veren dan de normale, en deze zijn dan ook origineel gebleven.

Afijn, winterbanden eronder, en meteen spatlappen achter.

Over dat nut kun je twijfelen, maar ze zijn iig origineel Volkswagen. :lol:

 

Nu mijn probleem. De achterkant komt geregeld aan de grond bij het afgaan van een drempel. En dan nog wel onbeladen. Bandenspanning achter 2.7

 

Om dan vervolgens met mijn 2 St. Bernhards te gaan rijden (150kg) wordt een ramp. Iedere bocht hoor je die dingen al. En die honden schrikken zo van het lawaai (het zijn stugge spatlappen) dat ze nu niet meer mee willen in de auto. :angry:

Hoe moet dat dan als ik een caravan wil trekken met mijn gezin en bepakking?

Hoe had Volkswagen dat dan bedacht? :roll:

 

Andere veren? Spatlappen eronder vandaan?

 

Nu heb ik Dunlop winterbanden, en wil nieuwe Bridgestone zomerbanden terug strax.(aanbieding kwikfit) Zou dat helpen?

 

Je kunt begrijpen dat ik die shocks niet kwijt wil. En zit ik met een klein dilemma. Wie heeft er een iedee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mogelijkheid 1: spatlappen een paar centimeter korter knippen. Niet zo fraai misschien.

Mogelijkheid 2: stuggere veren achter of schokbrekers die stakker te stellen zijn door ze op te pompen.

Dit zat standaard op Opel Omega die ik eens gehad heb, en komn je achterin met gewone pomp op hogere druk zetten voor stugger veren bij volle vracht.

Mogelijk kun je ze nu nog omruilen , en de vraag is of ze leverbaar zijn voor jouw auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi,

 

4 Nieuwe Koni's FSD. Comfortabele dingen die je op een klaverblad niet in de steek laten. Ze dulden echter geen andere veren dan de normale, en deze zijn dan ook origineel gebleven.

 

Dat is niet helemaal waar, ik heb het nagevraagd bij Koni op de stand bijde motorshow in Essen en verlagen kon geen kwaad, zeker niet met een 30-40mm set zoals die van H&R etc..

 

Zodoende heb ik die combinatie op onze Octavia Combi ook.. rijd echt heel goed en heeft geen last van inzakkende veren o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan toch maar eens kijken voor andere veren.

Wat mij verbaast is dat je de hele auto zo'n 3 cm verlaagd, en toch minder aan de grond komt.

 

Ik zal eens gaan bellen met Stroeve, want er zijn ook nog meer merken. Weitec kan ze al leveren voor € 162,- Zit er nog heel veel verschil in?

 

Thnx voor je antwoord in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden