Ga naar inhoud
  • 0

Een LUK Koppeling in een SACHS verpakking


Alpi

Vraag

Beste Passat Rijders,

 

Nu heb ik via Ebay op aanraden van vele berichten een SACHS koppelingsset gekocht. Deze heb ik ook vandaag ontvangen. Echter toen ik de "orginele" SACHS verppaking had geopend was ik stomverbaasd.

 

Er zat een LUK koppelingsset in??????????? :shock::shock::shock:

 

Zit SACHS bij LUK in te kopen ofzo? Ik snap even niet hoe te handelen nu. Heb de verkoper al benaderd en ik heb een flauw gevoel dat ze imitatie verkopen dan?

 

De verkoper had wel 2000+ positieve stemmen, dus weet niet wat ik hiervan moet denken.

 

Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie dit welles meegemaakt?

 

Groet,

Aipi

 

p.s. Ik heb al een nieuwe SACHS Vliegwiel in bezit, welke ik samen wilde laten monteren.

 

(typefoutjes gecorrigeerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op de koppelingsplaat zelf is er wel een ijzer kleurig etiket op geplakt waar SACHS 1864 996 601 op staat, maar op de koppeling zelf staat een witte stempel met LUK en niet te lezen cijfertjes (half weggevallen). Op het ijzerwerk staat LUK ingegraveerd.

 

Op de drukgroep staat enkel SACHS ingegraveerd.

 

Op de ijzeren `omhulsel` staat wederom een ijzeren kleurig etiket opgeplakt met SACHS 3082 634 801. Echter staat hier ook allemaal weer LUK ingegraveerd her en der.

 

Ook zit er een klein zakje met een soort smurrie waar SACHS op staat.

 

En dit alles in een orgineel lijkende SACHS doos geleverd.

 

Op de factuur staat ook:

Kupplungssatz SACHS Passat 1.9 TDI 3000 844 701 en dient voor de AJM, is me verteld.

 

Is het de moeite waard om dit terug te sturen met alle rondslomp erbij en weer te wachten op de "goede" set of moet ik de gok nemen dat dit goed gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sachs en Luk zijn niet hetzelfde bedrijf. Maar alle koppelingen die je koopt, zijn 'gereviseerd'. Dus Sachs krijgt oude koppelingen van diverse merken binnen (daarvoor betaal je meestal statiegeld op een koppeling) en reviseerd deze weer zodat ze verkocht kunnen worden. Dit gebeurd bij elke koppelingenfabrikant. Dus niets raars of iets om je zorgen over te maken. Let wel op dat een Sachs vliegwiel niet icm een Luk koppeling, en omgekeerd, gebruikt kan worden. Dus voor montage even goed vergelijken met de oude. Ik weet wel dat ze bij de VW dealer in Duitsland, waar wij alle spullen kopen, als ze keuze hebben liever Luk monteren dan Sachs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen is de oude Vliegwiel en Koppelingsplaat eruit en nu blijkt dat een voorlager (voor de Krukas) stuk was. Dit is ook de enige wat er stuk aan was..

 

Oude koppeling verschilt 1 mm met de nieuwe (Mag ook wel is pas 3 jaar geleden vervangen). Vliegwiel nog piko bello in orde.

 

Klacht was, Zware koppeling, schakelt af en toe moeilijk in zijn 1 en achteruit. Bij de stoplicht kreeg ik lichte schokken, alsof de auto een beetje vooruit wilde. Koppeling slipte totaal niet, maar diagnose was overal, koppelingsplaten vervangen..!

 

Een lagertje van 12 euro was mijn bron van irritatie en heb ik straks een nieuwe vliegwiel en koppelingsset

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden