Ga naar inhoud
  • 0

MFD2 DVD vind "verkeerde" positie op kaart


Fopperr

Vraag

Heb sinds een paar dagen een MFD2 i.p.v. RCD300 ingebouwd.

 

Heb de GPS antenne achter de MFD geplaatst.

 

Nu vindt mijn navi af en toe de verkeerde positie op de kaart. De compas doet het goed, rij richting is precies hetzelfde als ik rijd.... alleen laat hij er een verkeerde positie op de kaar zien.

 

Heeft dit misschien te maken met de plaatsing van de GPS antenne? Ik hoorde ook dat als je warmtewerendglas hebt, je de antenne helemaal op de achteruit moet plakken...

 

Wie heeft hier toevallig ervaring mee?

 

 

Groeten Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Foppe

Ik heb voor mijn 510 de antenne boven in de a rechter stijl gemonteerd.

voorzichtig het airbag embleem uit de bekleding van de a stijl peuteren, dar zit een schroef achter en dan de bekleding demonteren.

Dan kan je de antenne zo hoog mogelijk met dubbelzijdig plakband monteren.

 

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is ook een idee, ongetwijfeld sneller dan de GPS antenne op een achterzijruit te plakken..

 

Dus gewoon het embleempje van de airbag eruit peuteren, bekleding eraf en dan trek je de kabel van de antenne zo naar beneden. Moet er dan verder nog iets aan het dashboard gedemonteerd worden, of kun je het er zo achterlang trekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de deur open doet kijk je tegen een vlakke plaat aan van je dashbord.

Aan de onderzijde zit een kleine uitsparing, hier een schroevendraier o.i.d. in steken en de plaat naar je toe trekken.

Is trouwens aan de linkerkant hetzelfde hier zitten al je zekeringen achter.

 

jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe goed is je ontvangst? Krijg je alle puntjes te zien bij het aantal satellieten? Hoe nauwkeurig is je ontangst c.q. lokalisering?

Als je het symbool met een kompas drukt krijg je het ontvangstmenu waarin je alles kan zien, o.a. je coordinaten van waar je nu bent. Na het inbouwen van mijn navi had ik na 30 min rijden vanzelf een perfecte lokalisering, in het begin was het ook een grote puinhoop.

 

Een warmtewerende vooruit is wel een issue ja. Heeft die niet een uitsparing in tbv navigatie-antenne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat is ook een idee, ongetwijfeld sneller dan de GPS antenne op een achterzijruit te plakken..

 

Foppe, heeft jouw auto deze er niet standaard inzitten dan?? mijne links eh.. 3 strepen, rechts 2 strepen in de achterste ruiten, mij is verteld geworden dat 1 voor de radio, de andere voor navi is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Foppe, heeft jouw auto deze er niet standaard inzitten dan?? mijne links eh.. 3 strepen, rechts 2 strepen in de achterste ruiten, mij is verteld geworden dat 1 voor de radio, de andere voor navi is..

 

Nou, dan zou ik niet meer luisteren naar degene die dat verteld heeft. Antennes in de achterste zijramen van een Variant zijn gewoon de twee diversity antennes tbv de radio.

Passat Variant heeft af-fabriek altijd een antenne op het dak als er af-fabriek een handsfree-kit, navigatie of standkachel incl. AB op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou, dan zou ik niet meer luisteren naar degene die dat verteld heeft. Antennes in de achterste zijramen van een Variant zijn gewoon de twee diversity antennes tbv de radio.

Passat Variant heeft af-fabriek altijd een antenne op het dak als er af-fabriek een handsfree-kit, navigatie of standkachel incl. AB op zit.

 

weer iets geleerd.. het enige "beschamende" is dat dit me verteld is geworden op een vwpassat meeting... :(

 

mijn moeder zei nog zooo.. jongen ge moet die gasten niet zomaar vertrouwen.. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe goed is je ontvangst? Krijg je alle puntjes te zien bij het aantal satellieten? Hoe nauwkeurig is je ontangst c.q. lokalisering?

Als je het symbool met een kompas drukt krijg je het ontvangstmenu waarin je alles kan zien, o.a. je coordinaten van waar je nu bent. Na het inbouwen van mijn navi had ik na 30 min rijden vanzelf een perfecte lokalisering, in het begin was het ook een grote puinhoop.

 

Een warmtewerende vooruit is wel een issue ja. Heeft die niet een uitsparing in tbv navigatie-antenne?

 

 

Heb even door het menu geskipt... maar kan nog niet vinden wat je bedoelt. Het ontvangst bij aantal satelieten?

 

Als ik bijv. positie op kaart zoek, dan laadt hij even, maar denkt dat ik op een totaal andere plek ben dan ik werkelijk ben.

 

Toen ik de MFD2 monteerde, had hij de eerste paar minuten hetzelfde probleem, kort daarna vond hij mijn juiste positie en was er niks aan de hand.

Inmiddels heb ik 300 km gereden en hij is de weg kwijt... Een navigatie die de weg kwijt is, is nooit grappig laten we maar zeggen:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, dan zou ik niet meer luisteren naar degene die dat verteld heeft. Antennes in de achterste zijramen van een Variant zijn gewoon de twee diversity antennes tbv de radio.

Passat Variant heeft af-fabriek altijd een antenne op het dak als er af-fabriek een handsfree-kit, navigatie of standkachel incl. AB op zit.

 

Heb bij de MFD2 een GPS antenne gekregen en die heb ik op de blauwe stekker (achterop de MFD) aangesloten. Zag overigens ook geen andere aansluiting in de auto klaar liggen.

 

Heb een af-fabriek telefoonvoorbereiding en dus idd een haaievin op het dak, ikzelf dacht dat dit voor de radio/telefoon was, maar GPS is idd logischer.

 

Hoe zou ik de MFD dan op de antenne moeten aansluiten? Beter zoeken?:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het aantal satellieten vind je in het kompas menu en de pijltjes navigatie-weergave.

Kompas menu selecteer je door het 'kompas' met de N er in te selecteren.

Hierin wordt o.a. het aantal satellieten weergegeven die je op dat moment onvangt, met een maximum van 8. Ook zie je of je 'FIX' hebt. Dwz dat 2D of 3D plaatsbepaling MOGELIJK IS aan de hand van de nauwkeurigeheid waarmee plaatsbepaling mogelijk is, en ook zie je de coordinaten van de positie waar je je op dat moment bevindt in graden, minuten en seconden. Heb je een slechte ontvangst, dan zie waarschijnlijk niet continue de coordinaten en ook geen 2D/3D.

Als dit niet goed is, kan je aan de antenne twijfelen.

pijlnavi.JPG

Kompas - Cutout.JPG

Kompas.JPG

dark navi.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb het even nagekeken.... mijn navi geeft onder deze knop bijna hetzelfde aan, alleen niet of er GPS ontvangst is, maar volgens mij staat daar een berg met de hoogte die we rijden.... handig om te weten.... ehum.

post-10440-1423824160,6215_thumb.jpg

post-10440-1423824160,9652_thumb.jpg

 

Heb vandaag een uur door alle menu's geskipt, van alles gevonden, maar nergens iets dat aangeeft dat hij GPS heeft.

 

Wat wel raar was, is dat naar mate de dag verliep... ben 2 x naar Ulft gereden. dat is ongeveer 45 km heen, 45 km terug en dat dus 2 x. Aan het einde van de dag trok hij steeds dichter richting de positie die ik werkelijk zou moeten rijden.

 

De laatste 5 km had hij de laatste positie tot 300m voor mijn huis, daar was hij het spoor weer bijster.

 

morgen helpt anton mij met de Bieg Mod, daar zal ik hem toch niet volledig mee kunnen helpen. Haal de MFD er wel even uit en trek de GPS antenne naar buiten. Als hij dan wel goed functioneerd, zal het dus aan het ontvangst liggen.

 

Je had het ook over de haaievin op het dak van de auto, die heb ik idd. Is er dan ook automatisch een kabel/aansluiting achter in het dashboard voor de GPS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je had het ook over de haaievin op het dak van de auto, die heb ik idd. Is er dan ook automatisch een kabel/aansluiting achter in het dashboard voor de GPS?

Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de haaievin voor drie doeleinden gebruikt kan worden: Navi, Telefoon en antenne voor de standkachel. Hoeveel varianten er van de haaievin zijn weet ik niet, dat zou iemand even in ELSA moeten nakijken. Met een beetje mazzel bestaat de telefoon-only versie niet, en heb je navi er altijd bij. In dat geval ben je spekkoper.

 

Mbt de navi-ontvangst: Het ziet er bij de DVD versie allemaal net iets anders uit dan bij de CD versie. Heb je ook in het pijltjes-navigatie menu (nogmaals op MAP drukken tijdens kaartweergave) geen satelliet-counter?

 

Andere tip: tijdens kaartweergave op de rechter draaiknop drukken doet de menu-balken verdwijnen, dan ziet het scherm er wat minder druk uit en zie je wat meer van de kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zal dit bij mij wel weer niet zo zijn.

Mocht er niet standaard achter de radio een kabel voor de GPS antenne liggen, is het volgens mij veel makkelijker om even het dashboard open te halen en de stijl aan de rechterkant eraf te halen, dan een kabel van de haaivin (via het dak?) aan te sluiten naar de MFD.... dan kies ik eieren voor mijn geld:LOL:

 

In ieder geval bedankt voor je tijd en tips, laat het morgen wel even weten of het gewerkt heeft.... anders houd ik mijn TOMTOM nog ff als backup in het dashboard:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar verhaal vandaag....

 

Vanaf mijn huis tot ongeveer bij Nistelrode, dat toch meer dan een uur rijden is, had mijn navi geen bereik... Het laatste moment voor de zekerheid toch even mijn tomtom ernaast aangezet. Vanaf dat moment heeft de navi continue goed gewerkt.

Kan het zijn dat het GPS signaal werd versterkt door de Tomtom en dat de MFD wel in een keer goed werkte?

 

Heb even gekeken naar de menubalk aan de rechter kant, deze gaat bij mij weg na een aantal seconden.

Kwam er ook achter dat als ik de knop "map" indruk, hij niet alleen een volledige map geeft, maar ook wat op je MFA+ in beeld komt. Soms erg handig.

 

Heb vandaag de GPS antenne dus nog niet verplaatst, hoop dat de MFD zo blijft werken (heb een reactie gekregen, die jongen zei me dat hij eerst ook geen GPS had, na een tijdje had de MFD bereik en sinds dien doet hij het goed...) dat kijk ik dus even aan.

 

De GPS op een andere plek plaatsen gaat vrij makkelijk, dat is maar een uur of 2 werk denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Foppe

 

Je kunt bij mij voor 10 euro een fakra antenne krijgen. Als je gewoon de fakra antenne van je haaievin eraf haalt en mijn antenne erop zet is alles gelijk goed. Haaienvinnen staan erom bekend dat ze na verloop van tijd gaan roesten van binnen -> slecht ontvangst. Mijn antenne leg je gewoon onder het dashboard -> geen weersinvloeden -> altijd goed ontvangst.

 

Je mag natuurlijk ook altijd langskomen bij ons in Zwaagdijk oost

 

mvg

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Jeroen,

 

bedankt voor het aanbod maar heb zelf de mfd aangesloten op de bijgeleverde gps antenne.

Deze heb ik achter de mfd geplaatst, maat dat werkt dus niet.

 

Ga de gps antenne in de deurstijl of dashboard plaatsen.

Mocht dit niet werken, laat ik dit weten, dan is die gps antenne kapot.

 

 

Gr. Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Jeroen,

 

 

Heb de antenne op de zekeringkast rechts in het dashboard geplaatst en tot nu toe werkt het prima.

Moet vanavond van de achterhoek naar den Bosch.... Een goede test.

 

Als het nog steeds niet werkt houd ik jouw gps antenne in gedachten....

 

 

Gr. Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ha Jeroen,

 

 

Heb de antenne op de zekeringkast rechts in het dashboard geplaatst en tot nu toe werkt het prima.

Moet vanavond van de achterhoek naar den Bosch.... Een goede test.

 

Als het nog steeds niet werkt houd ik jouw gps antenne in gedachten....

 

 

Gr. Foppe

 

Dan zal het nu wel snor zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden