Ga naar inhoud
  • 0

Verlagen sportline variant 3Bg


Em Drent

Vraag

Hallo allen,

 

Stel ik wil mijn auto verlagen met alleen veren of vaste set. Mijn auto heeft al een verlaagd onderstel ( 1BE op sticker in kofferbak ).

Stel ik koop een set die ( neem aan 3 cm ) verlaagd. Zakt die van mij dan maar 1 cm omdat er al een sportonderstel onder zit, of zakt hij het aantal cm zoals aangegeven bij de verlagingsveren/set?

Het is mij een beetje onduidelijk, immers weet de verkopende partij niet of het het een sportline is. Men gaat mi uit van een bouwjaar, motor en aantal aangedreven wielen.

 

Hoe zit dat nou? Iemand enig idee?

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De mate van verlaging die opgegeven wordt door fabrikanten is altijd ten opzichte van het standaard onderstel dus de auto zakt maar één cm. Je kunt er alleen niet van uitgaan dat met de nieuwe verlaging de auto ook daadwerkelijk 1cm laat zakken: de huidige veren kunnen zwakker geworden zijn en al zorgen voor meer verlaging, maar de opgegeven 30mm kan ook best 35mm zijn in de praktijk, zodat de auto wel lager komt te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allereerst bedankt voor jullie reakties.

 

Het vermoeden had ik al dat de verlaging van een standaard hoogte wordt gerekend.

Wat is dan de standaard hoogte?

Ik heb die van mij gemeten vanaf het hart van het wiel tot aan de spatbordrand. Voor en achter nagenoeg gelijk. Het hangt om de 35.5 a 36 cm. Een niet verlaagde variant zou dan om de 38 cm moeten zitten?

 

Zijn er hier ook mensen die deze afstand weleens gemeten hebben, en zo ja, wat is dan de uitkomst en met welke verlaging? Zo heb ik wat vergelijkingsmateriaal.

 

Tja...en wat ik hier veel lees, zo'n forum zorgt er echt voor dat het gaat jeuken aan de vingers 8-) . Eerst mijn velgen maar eens afmaken ( foto's volgen )!

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden