Ga naar inhoud
  • 0

mfd2 inbouwen i.p.v. RCD300. wat heb ik nodig?


Fopperr

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor:

Geen losse navi meer

OEM-look met volledige OEM functionaliteit. (Op dit vlak hebben alle niet-OEM alternatieven het nakijken.)

 

Tegen:

RNS510 is mooier. (Maar ook diefstalgevoeliger.)

Extra MP3-wisselaar (obv SD-kaartje) nodig voor MP3 weergave. (RCD300 speelt wel MP3 cd's af en de MFD2 niet. Hoewel: elk nadeel heeft zijn voordeel heeft, SD-kaartje is weer veel makkelijke in gebruik dan CD's en er gaat veeeeeeel meer op.)

 

Opmerking algemeen:

Als je nog een rode MFA+ hebt kan de MFD2 daar mee overweg, met de witte helaas niet meer.

Antenne kan je gwoon onder het dashboard leggen, beetje bovenaan werkt prima.

Verder is het stekkers omsteken en gaan. Heb ongeveer hezelfde gedaan: RCD-300 er uit en MFD2-CD er in.

Zie hier mijn topic: viewtopic.php?f=103&t=24767&start=30#p220667

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus eigenlijk heb ik niks extra's nodig (mits de MFD2 compleet is natuurlijk).

 

Ik heb de rode MFA (wat bedoel je met de plus?) heb groot scherm...

 

Je hoeft dus verder ook niets in te leren verder, wat je zegt; radio eruit, stekkers loshalen, gps antenne in dashboard leggen, stekkers aansluiten, radio erin.... en draaien maar...

 

Dat zou ik (als ik de sleuteltjes heb) bijna zelf kunnen doen, of niet?

 

 

Gr Foppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus eigenlijk heb ik niks extra's nodig (mits de MFD2 compleet is natuurlijk).

Correct

Ik heb de rode MFA (wat bedoel je met de plus?) heb groot scherm...

Groot scherm = MFA+

Je hoeft dus verder ook niets in te leren verder, wat je zegt; radio eruit, stekkers loshalen, gps antenne in dashboard leggen, stekkers aansluiten, radio erin.... en draaien maar...

Wederom correct

Dat zou ik (als ik de sleuteltjes heb) bijna zelf kunnen doen, of niet?

Wat bedoel je met sleuteltjes?

Zelf is het prima te doen, kijk anders hier even om een idee te krijgen:

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=170

 

Alleen moet er een nokje van de antenne-aansluiting op het toestel verwijderd (weggesneden) worden, maar dan is het plug&play. Navi-antenne met een fakra aansluiting kan je gewoon van ebay.de of marktplaats halen voor een paar euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klinkt allemaal erg logisch.

 

Met sleuteltjes bedoel ik die pinnetje waarmee je de radio eruit kan drukken, maar zie dat het gewoon met 4 torxschroeven vast zit..

Aan de hand van dit forum moet het volgens mij lukken.... dat "nokje" wegsnijden zie ik niet zitten... maar eerst maar eens even afwachten.

 

Moet er sowieso eerst een vinden, zijn er genoeg, maar wil een "eerlijke" hebben.

Zal je tzt wel even vragen, mocht ik er niet uit komen.

 

bedankt in iedergeval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus eigenlijk heb ik niks extra's nodig (mits de MFD2 compleet is natuurlijk).

Correct

Ik heb de rode MFA (wat bedoel je met de plus?) heb groot scherm...

Groot scherm = MFA+

Je hoeft dus verder ook niets in te leren verder, wat je zegt; radio eruit, stekkers loshalen, gps antenne in dashboard leggen, stekkers aansluiten, radio erin.... en draaien maar...

Wederom correct

Dat zou ik (als ik de sleuteltjes heb) bijna zelf kunnen doen, of niet?

Wat bedoel je met sleuteltjes?

Zelf is het prima te doen, kijk anders hier even om een idee te krijgen:

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=170

 

Alleen moet er een nokje van de antenne-aansluiting op het toestel verwijderd (weggesneden) worden, maar dan is het plug&play. Navi-antenne met een fakra aansluiting kan je gewoon van ebay.de of marktplaats halen voor een paar euro.

 

 

Zou je mij kunnen uitleggen welk nokje je bedoelt? Ik haal morgen een MFD2 op en wil hem gelijk inbouwen:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou je mij kunnen uitleggen welk nokje je bedoelt? Ik haal morgen een MFD2 op en wil hem gelijk inbouwen:p

Achterop het toestel zitten twee aansluitingen voor de radio-antennes, zowel bij de RCD-300 als de MFD2. Beide chassis-delen waar je de stekkers in steekt hebben kunststof nokjes ter orientatie van de stekkers. Bij één van beide chassisdelen op de MFD2 zit een nokje anders dan bij de RCD-300. Laat je het nokje zitten dan past één van de antennestekkers er niet op. Nokje wegsnijden en klaar is kees.

Heb btw die link even bekeken.

Bij de ombouw van MFD2 naar RNS510 moet je een aantal stekker ombouwen, moet dat bij ombouw van RCD300 naar MFD2 ook?

Nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou je mij kunnen uitleggen welk nokje je bedoelt? Ik haal morgen een MFD2 op en wil hem gelijk inbouwen:p

Achterop het toestel zitten twee aansluitingen voor de radio-antennes, zowel bij de RCD-300 als de MFD2. Beide chassis-delen waar je de stekkers in steekt hebben kunststof nokjes ter orientatie van de stekkers. Bij één van beide chassisdelen op de MFD2 zit een nokje anders dan bij de RCD-300. Laat je het nokje zitten dan past één van de antennestekkers er niet op. Nokje wegsnijden en klaar is kees.

Heb btw die link even bekeken.

Bij de ombouw van MFD2 naar RNS510 moet je een aantal stekker ombouwen, moet dat bij ombouw van RCD300 naar MFD2 ook?

Nee.

 

 

Het leven hoeft niet moeilijk te zijn...

 

Hoorde alleen ook nog dat je het beeldscherm opnieuw moet programmeren? Nog nooit van gehoord....

Heb er ook nog een multimedia adapter bij, hoe kan ik deze het beste aansluiten? In het dashboardkastje monteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden