Ga naar inhoud
  • 0

Airbag uitschakelen?


wijba

Vraag

Hallo allemaal, kan ik zonder VW dealer ook mijn passagierairbag uitschakelen???

 

Volgens het boekje moet ik nl. naar de dealer om hem eraf te halen, en ook weer om hem erop te zetten. De dealer doet dat vast niet voor niets??

 

GTZ WijB@ 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja kan wel, maarrrrrr:

(bron: Gerritspeek)

Om te kunnen aktiveren en de-aktiveren is afhankelijk van de Module ook een 'hardware' aktie aan de airbags nodig: een speciale weerstand op de desbetreffende airbag stekker. Er zijn speciale airbag deactiveringssetjes te koop. In ETKA is te vinden dat er voor ieder automodel aparte setjes zijn, bestaande uit een kabelbinder, sticker en stekker met een weerstand (je hebt 2,3,4 polige airbag stekkers). De prijs ligt rond de 25 euro per airbagdeactiveringsset. Dus als je een zij-airbag hebt ben je dus 50 euro kwijt aan onderdelen.

Deze aktie(s) is zeer serieus werk i.v.m. de veiligheid / verzekering. Het is dus zeer waarschijnlijk 'voor eigen risico'. Om er op te attenderen dat de desbetreffende airbag is uitgeschakeld is een speciale sticker (met spelfout) te verkrijgen: bestelnummer 1H0 010 076 E.

----------------------------------------------------------------------------

Ik zeg: Laat het doen, brand je vingers er niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je het bij de dealer doet wordt het geregistreerd in hun systeem en moet je een papier ondertekenen waarop staat dat jij het ding hebt uit(laten)zetten en dus niet moet aankomen met claims later.

 

kostte iets van 65 euro of zoiets voor een 5 minuten werk (3 minuten auto in- en uitgarage rijden) en een weerstandje van 0,01 cent. maar goed. had zelf een foutmelding (irritant) en verhaal ging dat als er 1 een fout geeft, ze het allemaal niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een heleboel auto's kun je het zo uitzetten, met een schakelaar of zo. Natuurlijk kan dat bij de Passat weer niet...

 

Morgen maar ff naar de dealer rijden, is trouwens pas in een nieuw pand getrokken, dan kan ik daar ook mooi eens kijken.

 

GTZ WijB@ 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden