Ga naar inhoud
  • 0

Parrot carkit aan, geen geluid meer uit de radio


Jansnaar

Vraag

Hallo,

 

Ben nieuw op dit forum en hopelijk kan iemand van hier mijn vraag beantwoorden..

 

Ik heb een Parrot CK3000, die kleine, aangeschaft en wil deze gaan inbouwen in mijn nieuwe passat. Werkt perfect volgens de folder en eigenlijk is dit ook zo. Alleen wanneer de carkit aanstaat, aan de stroom dan, ik bel er nog niet eens mee, lijkt het of stuurt deze een permanente mute naar de radio. Als ik de carkit weer van de spanning haal, krijg ik meteen weer geluid uit mijn radio.

W.b. de draadjes, ik heb eigenlijk geen losse draadjes, alleen isostekkers, dus veel verkeerd kan ik, volgens mij, niet gedaan hebben.

 

Of heb je voor de passat nog een extra verloopstekkertje nodig ofziets?!?

 

Please help, want ik word lichtelijk gek!!

 

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zo aan jouw verhaal te horen stuurt de parrot weldegelijk een constante singiaal

naar jouw radio,haal eens het draadje los van jouw radio (blauw)met telphone mute

kijk dan even hoe het gaat is het dan over,

dan is er denk ik iets mis met jouw parrot.

 

vr grt ydwer

anders rij je maar even over grijpskerk :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

scd5390rds.gif

 

Als je de parrot met de originele ISO stekkers hebt gemonteerd die er bij geleverd zitten, dan kun je de mute aansluiten

op de meest links onderste positie (speaker met het kruisje er doorheen)

 

Als de parrot blijft muten, haal dan de mutedraad (gele draad van de parrot mutebox) en test het geheel dan nog eens.

In principe is het niet eens nodig om de mute aan te sluiten als de parrot tussen de originele ISO stekkers en radio zit.

 

De klemspanning +15 en +30 (oranje en rood) van de CK3000 hebben geen invloed op de werking van de mute.

Als de voedingen verkeerd om zitten is de CK alleen het geheugen kwijt als je deze de volgende keer weer aan zet en spreekt ze weer engels.

 

En het advies om het draadje zomaar ergens anders op aan te sluiten raad ik met klem af, je weet niet waar je deze op steekt en kan het einde van je radio betekenen, de mute schakelt naar massa, dus niet zomaar ergens op aansluiten.

 

Suc6

GreetZ

Ron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He hallo..

 

Dank voor alle hulp en reacties. Het probleem bleek echter simpel genoeg aan de mutebox van de parrot te liggen. Ben vandaag naar de winkel gegaan waar ik em gekocht heb, nieuwe mutebox meegekregen, aangesloten in 2 minuten, zoals in de folder, en klaar was kees!

 

Het werkt perfect.. Had em namelijk gister nog bij 2 collega's getest op hun eigen radio's in hun auto's en daar hetzelfde probleem, dus was het wel duidelijk..

 

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden