Ga naar inhoud
  • 0

moet de airofan altijd draaien!!


bundyman

Vraag

moet de airofan altijd draaien als de airco aan staat?

ik heb 2 maand terug een nieuwe airco fan geplaatst en toen draaide de fan als ik de airco aan had eerst langzaam en af en toe snel.

maar nu draait de fan niet maar slaat af en toe wel op snel aan.

heeft dit met de temperatuur van de auto of de buiten temperatuur te maken ,of is er iets kapot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb bij de stekker gemeten en heb daar op snel ongeveer 13 volt en op langzame stand ongeveer 7.5 volt.

maar meet ik met de fan aangesloten vlak bij de fan he ik op snel 13 volt en valt daarna helemaal terug naar 0 (langzaam).

Hoe kan dit dat de draad waar hij wel 13 volt doorgeeft maar geen 7.5 volt?

wel raar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag weer bezig geweest,wat mij op valt is dat de eerste 2 minuten er geen 7.5 volt op de stekker staat daarna wel.

het lijkt me vreemd dat het de fan zelf is omdat die wel op vol vermogen draait en niet op half vermogen.

ik heb de fan er af gehad en op een regelbare trafo gehad en hij op 7.5 volt aanstalten maakte om te draaien en ook 0p 13 volt ,draaien deed hij niet om dat de trafo niet genoeg vermogen leverde.

zit er ergens een relais of zo die alles regelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een andere voorschakelweerstand gehaald (slopertje) en tijdelijk aangesloten,en het probleem is opgelost.

alleen kan ik er niet bij om de oude los te halen en de nieuwe te plaatsen.

hoe moet ik het doen,naar mijn idee kan het alleen door de neus van de auto naar voren te halen of is er een andere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden